Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.01.2018

Tost: Toro Rosso może tylko skorzystać na współpracy z Hondą

Horner: Zespoły powinny zmienić podejście do rozmów z Liberty Media

23.01.2018

Lowe: Kubica musi zapracować na posadę w Formule 1 w 2019 roku

Force India ogłosiło datę podania nowej nazwy oraz prezentacji bolidu

Abiteboul: Sezon 2018 jest ostatnim etapem budowania zespołu

22.01.2018

Zetsche: Ferrari i Mercedes maja zbieżne poglądy na temat przyszłości F1

Ford nie wyklucza zaangażowania się w Formułę 1

Todt: Omówimy kwestię weta Ferrari

19.01.2018

Od sezonu 2019 wprowadzona zostanie minimalna waga kierowcy?

Płetwy rekina powrócą do Formuły 1 w sezonie 2019?

Pirelli chce w tym roku zakończyć rozmowy na temat nowej umowy z F1

Lista startowa F1 na sezon 2018

Brown: Alonso nie stawiał McLarenowi żadnego ultimatum

18.01.2018

Forbes: Grand Prix Wietnamu dołączy do kalendarza F1

Mercedes przedstawi nowy bolid 22 lutego

Toro Rosso przeprowadziło swoim pracownikom kurs z japońskiej kultury

McLaren ogłosił datę prezentacji bolidu MCL33

Marchionne: Umowa Haasa z Maserati byłaby dobra

Rosberg: Marzenie Kubicy o startach w F1 wciąż jest żywe

Pirelli oczekuje znaczącej poprawy czasów okrążeń na początku sezonu 2018

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Newey: Zmiany w przepisach mogą nie rozwiązać problemów F1

Zdaniem Brytyjczyka istnieje ryzyko, że głównym wyzacznikiem osiągów bolidów pozostaną silniki.
Nataniel Piórkowski, 20 lutego 2017, wyświetlenia: 1599<< | lista | T- | T+ | >>


Dyrektor techniczny Red Bull Racing – Adrian Newey, obawia się, że pomimo poważnych zmian w przepisach Formuła 1 pozostanie w zbyt dużym stopniu zdominowana przez osiągi silników.

Brytyjczyk, jeden z najbardziej cenionych projektantów bolidów F1, wielokrotnie dawał do zrozumienia, iż nie zgadza się z kierunkiem w jakim od kilku ostatnich lat podąża seria Grand Prix. Teraz Newey przyznał, iż z ostrożnością podchodzi do ostatnich zmian w regulaminach technicznych.

„Połączenie wyższej przyczepności mechanicznej, większego docisku i cięższych bolidów oznacza, że ilość czasu spędzana przez kierowców z gazem w podłodze będzie dużo większa niż dotychczas. Doprowadza to więc do sytuacji, w której jeszcze bardziej będzie liczyła się moc jednostek napędowych”.

„Jednakże, tym co szczególnie budzi mój niepokój, jest Formuła 1 zdominowana przez osiągi silników. To dość niezdrowa sytuacja. W tym sporcie powinno bowiem chodzić o mieszankę silnika, podwozia i talentu kierowcy” – tłumaczył Newey w trakcie spotkania z mediami przy okazji rundy serii MRF na torze Chennai.

„Dodatkowy docisk i wyższa przyczepność oznaczają, że bolidy będą generować większe przeciążenia. To z kolei zmusi kierowców do bardziej wytężonej pracy za kierownicą. Przez ostatnie lata, słuchając rozmów zawodników z inżynierami przez radio, nie czuliśmy, by osoba siedząca w bolidzie miała podwyższone tętno pracy serca. Prawdę mówiąc można było odnieść wrażenie, że ona także siedzi przed telewizorem i ogląda z nami wyścig! Niestety jednak zmiany wprowadzone w przepisach mogą negatywnie wpłynąć na możliwości wyprzedzania i wyrównaną walkę na torze”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
08.01.2018  Newey: W swojej karierze otrzymałem trzy oferty dołączenia do Ferrari
24.05.2017  Newey: Monako nie jest dla Red Bulla tak dużą szansą jak w sezonie 2016
23.05.2017  Newey: "Komitetowa" struktura Red Bulla okazała się nieefektywna
18.05.2017  Newey zwiększył zaangażowanie w pomoc Red Bull Racing
28.02.2017  Newey: Nowe bolidy F1 wyglądają jak auta z "Odlotowych wyścigów"
Tagi:
Newey A.
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
bartoszcze, 20.02.2017 13:35[!]
Jeżeli Newey mówi, że silniki będą ważne, to nie mają spodziewanych wyników aero i będą zwalać na Renault... na Tag Heuer oczywiście.
rno2, 20.02.2017 13:39[!]
No jeśli strata Renault do Mercedesa będzie porównywalna jak w poprzednich latach, to nawet Newey cudów nie dokona i samym aero nie przegoni srebrnych strzał.
Yurek, 20.02.2017 16:30[!]
Cytat :
Jednakże, tym co szczególnie budzi mój niepokój, jest Formuła 1 zdominowana przez osiągi silników. To dość niezdrowa sytuacja

Ciekawe, czy się uskarżał że silniki Renault w jego Williamsie były zbyt mocne w stosunku do rywali? A może Mercedesy w McLarenie?
marios76, 20.02.2017 17:01[!]
@Yurek Lubie Neweya, wlasnie za tytuly Williamsa i faktem jest, że przez dlugie lata w dziedzinie aerodynamiki w F1 nie mial sobie rownych...
Ale widzę, że na reke by mu bylo, by to wlasnie aero mialo najwiekszy wpływ na wyniki zespolu :) Jak silniki byly w miare rowne i wygrywali dzieki aero, to ta przewaga jakos mu nie przeszkadzala :)
mariusz0608, 20.02.2017 17:36[!]
Zwykłe marudzenie zespołu, który jest uzależniony od dostawcy jednostek napędowych.
Rozwój silników jest dla nich zły.
Najlepiej; zamrożone silniki i rozwój aero, no bo aero nie wolno "zamrażać".
Typowa filozofia Kalego.
alienjam, 20.02.2017 21:11[!]
Jakie marudzenie ? Jakie zwalanie na Renault ? Koledzy trochę zbyt pochopnie wyciągają wnioski. Newey ma rację, im większy docisk tym ważniejsza jest przewaga mocy bo większy procent okrążenia jedzie sie z gazem w podłodze. Zresztą dokładnie to samo mówił ostatnio Patrick Head. Polecam odszukać tego newsa. Pozdrawiam.
Kamikadze2000, 20.02.2017 23:03[!]
Narzekano na dominację aerodynamiczną. Ostatnie trzy lata pokazały, że dominacja silnikowa jest dużo gorsza. :P
rno2, 21.02.2017 08:01[!]
@mariusz0608
Niech każdy zespół buduje sobie silniki za pierdyliard dolarów, wtedy F1 będzie wspaniała.
bartoszcze, 21.02.2017 11:11[!]
@Kamikadze2000
To skąd się brały różnice pomiędzy zespołami używającymi takich samych silników?
marios76, 21.02.2017 13:01[!]
@bartoszcze Bo Manor mial slabszych kierowców ;)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca