Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.02.2019

Relacja z trzeciego dnia testów w Barcelonie (13:00)

Sirotkin: Funkcja rezerwowego kierowcy Renault to dobra opcja

Pirelli: Nawierzchnia toru odpowiedzialna za dobre czasy w Barcelonie

Tost: Przewaga Ferrari nad Mercedesem może wynosić 0,5s

Racing Point planuje powiększenie siedziby

19.02.2019

Ricciardo: Nagle poczułem się tak, jakbym wjechał w zakręt z otwartym DRS

Vettel: Szerokie przednie skrzydła wyglądają dziwnie

Gasly: Utrata panowania nad bolidem była niespodzianką

Honda: Koncepcja kompaktowego silnika nie wpłynie negatywnie na osiągi

Leclerc kontynuuje dobrą passę Ferrari podczas testów

Relacja z drugiego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Debiut Williamsa FW42 na torze najwcześniej w środę po południu

Wolff: Twardy Brexit to koszmarny scenariusz dla Formuły 1

Wolff zaskoczony słowami Binotto o priorytecie dla Vettela

FIA planuje wprowadzenie standardowych skrzyń biegów do F1

TVP jest zainteresowane nabyciem sublicencji na transmisje z F1

18.02.2019

Red Bull pod wrażeniem jednostek napędowych Hondy

Sainz: McLaren musi być zadowolony po pierwszym dniu testów

Vettel z przytupem rozpoczyna przedsezonowe testy

Relacja z pierwszego dnia testów w Barcelonie (zakończona)

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Sauber rozważa przejście na silniki Hondy lub Mercedesa w sezonie 2018

Szefowa zespołu - Monisha Kaltenborn, przyznaje, że jej zespół ma do wyboru kilka opcji.
Nataniel Piórkowski, 31 marca 2017, wyświetlenia: 2879<< | lista | T- | T+ | >>


Sauber w dalszym ciągu ocenia opcje związane z jednostkami napędowymi na sezon 2018. Wśród potencjalnych kandydatów na dostawców mają znajdować się Mercedes i Honda.

Stajnia z Hinwil była łączona z przejściem na jednostki Hondy już w ubiegłym roku. Plotki o takiej współpracy przybrały na sile tuż przed startem bieżącego sezonu, gdy okazało się, że po fatalnych zimowych testach McLaren bierze pod uwagę możliwość powrotu do używania silników Mercedesa.

Obecność Pascala Wehrleina w Sauberze otwarła także opcję związaną z mariażem z Mercedesem. W zamian za zapewnienie niemieckiemu kierowcy wyścigowego fotela, zespół mógłby liczyć na obniżkę ceny dostaw jednostek napędowych, podobnie jak miało to miejsce rok temu w przypadku Manora.

Ostateczna decyzja w tej sprawie musi zostać podjęta w ciągu nieco ponad miesiąca, gdyż zgodnie z załącznikiem dziewiątym Regulaminu Sportowego Formuły 1, do 6 maja producenci mają obowiązek powiadomić FIA o zespołach, z którymi zamierzają prowadzić współpracę w sezonie 2018.

Szefowa Saubera przyznała w rozmowie z portalem motorsport.com, że jej zespół prowadził rozmowy z Hondą. „Wszystko co mogę powiedzieć, to tak, prowadziliśmy z nimi rozmowy, ale nasza sytuacja jeśli chodzi o silniki jest otwarta. Myślę, że mamy kilka opcji. Wiemy, że decyzja musi zostać podjęta już wkrótce. Zdajemy sobie z tego sprawę. Oczywiście mamy świadomość, że im wcześniej kwestia ta ulegnie wyjaśnieniu, tym lepiej dla realizacji naszego programu rozwojowego”.

Odnosząc się do doniesień związanych z Mercedesem Austriaczka dodała: „To także możliwość. Tak jak powiedziałam, mamy kilka opcji. Po prostu nie podjęliśmy jeszcze decyzji”.

Sauber korzysta z silników Ferrari nieprzerwanie od sezonu 2010.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.02.2019  Fiat Chrysler może kupić zespół znany jako Alfa Romeo Racing?
01.02.2019  Sauber zmienił nazwę na Alfa Romeo Racing
28.01.2019  Sauber porównuje się do największych zespołów
21.01.2019  Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019
09.01.2019  Sauber zaprezentuje nowy bolid 14 lutego?
Tagi:
Sauber
Mercedes
Honda
Kaltenborn M.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
FM WMR, 31.03.2017 13:16[!]
Oby to były silniki Hondy.W końcu się odbiją,a znimi Sauber.
bartoszcze, 31.03.2017 13:51[!]
W aktualnym brzmieniu załącznika nr 9 (stan z 09.03.2017) widzę datę graniczną 15 maja na wskazanie zespołów, 6 maja to deadline na zgłoszenie zamiaru dostarczania w ogóle.
krecik705, 31.03.2017 13:52[!]
Honda może być tańsza od Mercedesa. Jeśli dołożymy newsa (z zeszłego roku) o budowie bazy Hondy w Milton Keynes i rozpoczęcia jej działania właśnie w przyszłym roku to obraz ten zaczyna nabierać kształtów. Czekajmy na dalszy rozwój akcji.

Edit: Czy Hasegawa-san nie mówił jakiś czas temu o rozmowach, ale nie chciał powiedzieć z kim i na jakim poziomie są te rozmowy? To zaczyna się powoli układać, ale jeszcze nie ma wiążących decyzji.
Sasilton, 31.03.2017 14:37[!]
Zaiste ciężki wybór :D
SirKamil, 31.03.2017 15:21[!]
Ogłoszenie partnerstwa z Hondą powinno być kwestią czasu a zarazem preludium do... powrotu fabrycznego zespołu Hondy z siedzibą w Szwajcarii?

F1 to system naczyń połączonych. "Wybór" Saubera- a raczej Hondy- będzie miał szersze konsekwencje. Umowa Saubera z Mercedesem to zamknięcie McLarenowi drogi do nich. Nie będzie mógł również wziąć silników Renault, ponieważ producentów silników łączy niepisana solidarność. Honda bez zespołu musiałaby wycofać się z F1 a do tego Daimler i Renault nie dopuszczą.
sneer, 31.03.2017 15:48[!]
Hehehe, chcą żeby nawet McLaren ich objeżdżał.
krecik705, 31.03.2017 17:00[!]
@sneer: Już objeżdża. Nie ma różnicy.

Za to dla Hondy robi dużą różnicę. Więcej danych do analizy to oczywiście zwiększenie wydatków na dodatkowy personel i produkcję, ale mając dane do analizy można więcej z nich wyciągać, poszukiwać... Poszerza to możliwości rozwojowe, co przełożywszy się na osiągi może poprawić czas okrążenia i znowu mając dane do analizy można więcej z nich itd. itd. itd...

@Ron Dennis: Nie chcę deprecjonować Pana osiągnięć i wpływu na motosport, ale monopol to nie była najlepsza decyzja. Ograniczanie możliwości zbierania danych i materiału porównawczego nt. jednostki napędowej na pewno odbiło się na jej kondycji. :-(
marios76, 31.03.2017 19:17[!]
Czy oni sobie zdaja sprawe, ze ciagle obowiazuje limit 107% ??
No, chyba ze chca sie scigac "w GP 2" :)
bartoszcze, 31.03.2017 20:05[!]
@SirKamil
Sądzisz, że Daimler zostanie poza 2020?
mcracer1993, 31.03.2017 21:57[!]
@marios76

Cytat marios76 :
Czy oni sobie zdaja sprawe, ze ciagle obowiazuje limit 107% ??
No, chyba ze chca sie scigac "w GP 2"

To było dobre co powiedziałeś :D Od razu przypomniała mi się historia z GP Japonii, gdzie Alonso strasznie narzekał, że jest wyprzedzany na prostej i od razu wspomniał o silniku z GP 2.
enstone, 31.03.2017 22:16[!]
Sauberowi chodzi chyba tylko o cenę za silniki, gdyż Honda zapewne tańsza od Ferrari. Połączenie Saubera z takim silnikiem = DNO.
bartoszcze, 01.04.2017 09:16[!]
@enstone
Jak Honda się poprawi, a Sauber zaoszczędzone na silnikach pieniądze przesunie na rozwój bolidu...
enstone, 01.04.2017 11:34[!]
Cytat bartoszcze :
Jak Honda się poprawi
......
marios76, 01.04.2017 13:59[!]
@bartoszcze :) Honda sie trzeci rok poprawia. Zobacz w statystyki jak sie McLaren przez ten czas poprawil ;)
@mcracer1993 Umiescilem to w cudzyslowie- nie ja to wymyslilem- Fernando zaczal :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca