Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

27.06.2017

Force India zmieni nazwę na Force 1?

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Austrii

Abiteboul: Cały czas mamy na oku Carlosa Sainza

Rio de Janeiro zainteresowane przejęciem organizacji Grand Prix Brazylii

Grosjean: Problemy Haasa z hamulcami są nie do zaakceptowania

Honda przygotuje kolejne poprawki do jednostki na Grand Prix Austrii

26.06.2017

Boullier: Pierwsze punkty w sezonie nie są powodem do ekscytacji

Hamilton nie zamierza rozmawiać z Vettelem o incydencie z Azerbejdżanu

Vettel pragnie wyjaśnić z Hamiltonem kontrowersyjny incydent z Baku

Wolff: Wydarzenia z Baku mogą zaostrzyć walkę o tytuł mistrzowski

Stroll: Krytyka kierowana pod moim adresem to "szum w tle"

Wolff odrzuca spekulacje łączące Alonso z przejściem do Mercedesa

25.06.2017

Punkty karne (stan po GP Azerbejdżanu)

Informacja Pirelli po wyścigu o GP Azerbejdżanu

GP Azerbejdżanu: weekend w obiektywie

GP Azerbejdżanu: wypowiedzi po wyścigu (10)

Nato wygrywa dramatyczny sprint F2 w Baku

Hamilton: Vettel skompromitował się swoim zachowaniem

Vettel otrzymał trzy punkty karne za kontakt z Hamiltonem

Vettel: Hamilton także powinien był otrzymać karę

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Valtteri Bottas wygrywa wyścig w Soczi

Niestety tor w Rosji ponownie nie zapewnił wielu emocji.
Łukasz Godula, 30 kwietnia 2017, wyświetlenia: 5005<< | lista | T- | T+ | >>
Wczorajsze kwalifikacje wyostrzyły apetyty na wyjątkowe zawody. Ferrari po raz pierwszy od 2008 zgarnęło pierwszy rząd, a Mercedes może nie wyraźnie, ale odstawał tempem od Ferrari. Nauczeni poprzednimi wyścigami obserwatorzy Formuły 1 liczyli również na mocne tempo stajni z Maranello w wyścigu. Jednak jak wszystko wyszło w praktyce?

Koniec Hondy przed startem

Na start musieliśmy poczekać o jedno okrążenie dłużej niż zwykle, gdyż silnik Hondy w bolidzie Fernando Alonso postanowił się poddać już na okrążeniu formującym, tym samym oszczędzając nam pytań, kiedy Honda się zepsuje? McLaren zatrzymał się na wjeździe do pitlane i przez to anulowano start. Po kolejnym kółku już wszystko przebiegło zgodnie z planem.

Po zgaszeniu czerwonych świateł, jak z procy wystrzelił Valtteri Bottas. Udało mu się pokonać Sebastiana Vettela na dojeździe do pierwszego zakrętu, a w walkę wmieszał się również Hamilton, który chciał wykorzystać słaby start Raikkonena. Układ w czołówce jednak poza Bottasem na czele nie uległ zmianom. Dalej Ricciardo zamienił się pozycjami z Verstappenem, ale walka szybko została przerwana wyjazdem samochodu bezpieczeństwa.

Neutralizacja

Jeszcze zanim dowiedzieliśmy się kto spowodował neutralizację, na torze obrócił się Lance Stroll, dopełniając pewną tradycję, gdyż rozbił się Jolyon Palmer, uderzając w Romaina Grosjeana. Neutralizacja potrwała trzy okrążenia, po czym wszyscy wrócili do walki.

Po kolejnych kilku kółkach doszło do awarii w bolidzie Daniela Ricciardo. Prawy tylny hamulec odmówił posłuszeństwa i zaczął wydobywać się z niego szary dym sugerujący przegrzanie. Australijczyk zjechał do boksów, ale nie była to usterka, którą można było naprawić podczas zmiany opon. Tym sposobem honoru Red Bulla musiał bronić Max Verstappen, który jechał na piątym miejscu.

Sędziowie dopatrzyli się w międzyczasie wykroczeń Magnussena i Vandoorne'a w drugim zakręcie, przez co ukarano ich doliczeniem 5s do czasu postoju. W tym czasie od 15 okrążenia bolid Hamiltona zaczął mieć problemy z temperaturami, przez co zespół polecił Anglikowi chłodzić maszynę na prostych. Odbiło się to nieco na tempie i przez kolejne okrążenia byliśmy świadkami żywych dyskusji pomiędzy Lewisem, a zespołem.

Jedyne postoje

Pierwsze planowane postoje rozpoczęły się na 22 kółku, jednak zanim cała czołówka zjechała do mechaników po świeże opony musiało upłynąć dziesięć okrążeń. Na czele nic się nie zmieniło, pomimo dłuższego pozostania na torze Vettela.

Kilkanaście okrążeń później Bottas popełnił błąd i mocno spłaszczył swoją oponę. Krew zwęszył tym samym Vettel, który błyskawicznie zaczął odrabiać straty. Jednak gdy ta doszła do 1,5 sekundy, wszystko ponownie się ustabilizowało. Nieco akcji przyniosła jeszcze końcówka, gdy Bottas trafił na dublowanego Massę. Mimo to Fin utrzymał nerwy na wodzy i osiągnął metę jako pierwszy, zaliczając swoje pierwsze zwycięstwo w Grand Prix.

Mimo nudy na torze, sam fakt zwycięstwa Bottasa i dopiero czwartego miejsca Hamiltona jest zdecydowanie ciekawym rozstrzygnięciem Grand Prix Rosji. Czołowa czwórka jest tak wyrównana, iż walka na pewno będzie toczyła się do samego Abu Zabi. Nam to daje nadzieję na ciekawsze wyścigi już w Europie.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 38°C
Temperatura powietrza: 22°C
Prędkość wiatru: 3,5 m/s
Wilgotność powietrza: 37%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.06.2017  Punkty karne (stan po GP Azerbejdżanu)
25.06.2017  GP Azerbejdżanu: wypowiedzi po wyścigu (10)
25.06.2017  GP Azerbejdżanu: najszybsze okrążenia wyścigu
25.06.2017  Daniel Ricciardo wygrywa szalony wyścig o GP Azerbejdżanu
25.06.2017  GP Azerbejdżanu: wyniki wyścigu
Tagi:
Soczi
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
piwo, 30.04.2017 18:17[!]
bylo choc jedno wyprzedzenie nie liczac startu w calym wyscigu? to jest po prostu dramat. ja sie nie dziwie ze widzowie sie odwracaja od f1. gdzie tu do nascaru gdzie tu do innych wyscigow. zenujace. nudzilem sie od pcozatku do konca wyscigu. jedyny czas w ktorym serce bilo mi mocniej to 2 minuty przed zapaleniem zielonych swiatel.
marios76, 30.04.2017 18:31[!]
Gratulacje dla Bottasa. Zapukał do czołówki i szanse wykorzystuje :)
Z kierowców Williamsa najbardziej przeszkadzał Vettelowi ... Bottas! Raz przy dojezdzie do pierwszego zakrętu, (jak on śmiał wyprzedzić czterokrotnego mistrza) drugi, że nie dał się dogonić i wygrał :) Gwoli ścisłości- Bottas przejechał w Williamsie tyle GP, że mi się tak kojarzy ;)
Jeszcze ten emeryt Kimi spokojnie trzymający tempo i co , pojawia się opinie, że faks, że tak wyszło, że...
Świetny, najlepszy chyba numer dwa i Ferrari wie co robi trzymając go u boku Vettela; nie zdziwię się na kolejny sezon :)
Do narzekajacych na brak wyprzedzania: proszę wskazać kto utknął na kilka okrążeń w odstępie mniejszym niż sekunda, za nieco wolniejszy rywalem? Może nie zdajecie sobie sprawy, ale nie da się wyprzedzić bolidu, którego nie można dogonić! Jakiej Wy formuły chcecie i jakich przepisów? Żeby dla widowiska startujący z pozycji 20 miał tak wszystko ułatwione, by zameldować się na podium? :)
Będzie niezły sezon :)
Aeromis, 30.04.2017 19:59[!]
@marios76
Cytat :
Jakiej Wy formuły chcecie i jakich przepisów?
Właśnie promujących walkę na torze, nawet jeśli nie zakończy się ona wyprzedzaniem a frustracją atakującego i triumfem nudnego obrońcy. W tym wyścigu walki na torze nie było w ogóle.
marios76, 30.04.2017 20:29[!]
@Aeromis Nadal nie rozumiem? Stawka sie rozjechala, malo bylo mozliwosci nawiazania kontaktu, kto, kogo i kiedy mial wyprzedzac? Tu nie bylo problemu z wyprzedzaniem.
Jeden silnik dla wszystkich, jeden bolid i zakaz grzebania w ustawieniach i beda mniejsze roznice...
Aeromis, 30.04.2017 20:47[!]
@marios76
Nie było chęci do nawiązywania kontaktu, bo zarówno tor wyprzedzeń tu nie promuje jak i oszczędzanie opon było kluczowe - przedwczesny zjazd przez zniszczone w walce opony mógłby się źle zakończyć i nawet zyskana pozycja niekoniecznie by coś dała. Jeden silnik i bolid... nawet idąc tym tropem wcale niekoniecznie by zmienił obraz tej rywalizacji. Mogłoby jednak go zmienić tankowanie i jak najkrótszy przejazd przez pit-lane.
mcracer1993, 30.04.2017 20:53[!]
@zgf1 Nie czytałeś mojego komentarza - ten tor ma ważny kontrakt do 2025, więc przykro mi bardzo ale będą do tego czasu procesje. I obawiam się, że taka procesja będzie też w Monako. No chyba, że spadnie deszcz i wtedy wiadomo, kto zacznie na deszczu fruwać - na pewno nikt z Mercedesa oraz Ferrari.
piwo, 30.04.2017 21:15[!]
"Do narzekajacych na brak wyprzedzania: proszę wskazać kto utknął na kilka okrążeń w odstępie mniejszym niż sekunda, za nieco wolniejszy rywalem? "
chyba nie widziales ze jadacy duzo szybszym tempem nie mogli sie zblizyc na mniej niz 2 s do samochodow dublowanych bo tak samochod jadacy z przodu zaklucal przeplyw powietrza i docisk bolidow.
jedyne rozwiazanie to wywalic jakakolwiek aerodynamike i wprowadzic tylko przyczpenosc mechaniczna. zadnych spojlerow z przodu i z tylu. wtedy beda auta jechac jedne za drugim i bez problemu sie wyprzedzac. jedyny docisk wynikajacy z plaskiej podlogi.
marios76, 01.05.2017 08:28[!]
@piwo Jak tempo jest duzo szybsze, to dojedziesz do poprzedzajacego bolidu. Jak ktos dojechal na dwie sekundy i na blizej nje mogl... to caly czas tak jechal, czy tempo spadalo, bo nie widzialem ustawicznego nekania poprzednika z odleglosci 100 metrow :)
Wiesz co, docisk z plaskiej podlogi to mozesz miec w swojej deskorolce, bo fizyka przeczy temu co napisales. Czasem sie tu zgadzamy, czasem nie, ale tu pojechales jak zoltodziob, ktory sie na F1 nie zna :)

@Aeromis Czyli wina opon, a w boksach tez kiedys pozwalano na szybsza jazde. Z tego co pamietam byla setka? Tankowanie, opony o ograniczonej trwalosci i mamy wiecej momentow do powalczenia. Faktem jest, ze ciezko zaryzykowac zniszczenie opony jednym nieudanym hamowaniem gdy ma ona wystarczyc... na ponad pol wyscigu, co innego, gdyby boksy byly 2-3 a komplety opon 3-4. Tankowanie moglo by byc tylko jedno i koniec z oszczedaniem paliwa. Jest limit przeplywu i limit na wyscig i opony maja wytrzymac ponad pol wyscigu... to pretensje do braku walki trzeba miec do toru, czy do chorych przepisow??? Tor ciezko zmienic, ja go nie bronie, bo sa lepsze i gorsze, ale z jednej strony wprowadza sie udogodnienia by wyjsc naprzeciw oczekiwaniom kibicow, z drugiej skutecznie je niweluje...
Aeromis, 01.05.2017 11:58[!]
@marios76
Niczego się nie niweluje tworząc bardzo wytrzymałe opony - po prostu dba się o to by kolejny raz nie trzeba było się wstydzić. Warto byś zrozumiał, że nawet stado najlepszych speców nie jest w stanie skroić opon na miarę bez posiadania bolidu do testowania ów ogumienia. Lepiej niech w pierwszym sezonie po zmianach zespoły skupią się na ów zmianach a nie na oponach. Jest to jedyna rozsądna droga - nie ma innej, tak długo jak długo czyste obliczenia matematyczne nie są w stanie tego dokładnie przewidzieć, a daleko do tego i to bardzo.
marios76, 01.05.2017 12:25[!]
@Aeromis Ile stworzono mieszanek, a ile jest w użyciu?
Jeżeli wygrywa ten co najlepiej wszystko oszczędza, a nie najszybszy, to z całym moim szacunkiem do strategii i taktyki, ale gdzie jest sens ścigania się w F1? Pojedziesz za szybko- nie dojedziesz do mety, nie popełniają nawet jednego błędu :(
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca