Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.05.2017

Oliver Rowland wygrywa główny wyścig F2 w Monako

Indy 500: Castroneves najszybszy w ostatnim treningu

Fani coraz bardziej pozytywnie oceniają Formułę 1

Wolff: F1 powinna zniknąć z torów wyglądających jak sklepowe parkingi

Fry: Ferrari odeszło w końcu od krótkoterminowych rozwiązań

Haas zmienił malowanie bolidu w celu lepszej ekspozycji logotypów

Button nie jest zainteresowany startem w Indy 500

25.05.2017

Informacja Pirelli po treningach przed GP Monako

GP Monako: wypowiedzi po treningach (10)

GP Monako: Vettel uzyskał najlepszy czas w drugim treningu

Pirelli ujawniło mieszanki ogumienia dostępne na GP Węgier

Horner: W F1 musi być miejsce dla niezależnego dostawcy silników

GP Monako: Hamilton dyktuje tempo w pierwszym treningu

Vettel: Ferrari ma szansę na zwycięstwo w GP Monako

Grosjean: Nowy krawężnik w szykanie za basenem wygląda jak rampa

Hamilton: Tegoroczny bolid Mercedesa jest trudny w prowadzeniu

24.05.2017

Button: Udział w testach w Bahrajnie byłby bezużyteczny

Sauber wprowadza w Monako duże poprawki do bolidu C36

McLaren nie chce wykluczać żadnego scenariusza w związku z Hondą

GP Monako: W szykanie za basenem zamontowano wysokie krawężniki

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Hamilton wygrywa kwalifikacje przed Grand Prix Hiszpanii

Vettel stracił do pole position zaledwie 0,051 sekundy.
Łukasz Godula, 13 maja 2017, wyświetlenia: 3816<< | lista | T- | T+ | >>

Trzeci trening ponownie w tym roku przywrócił nadzieje na zaciętą walkę w kwalifikacjach. Faktycznie tak było, jednak stało się tak dzięki sprawności mechaników Ferrari, którzy zdołali naprawić samochód Vettela. Walka o pole position była naprawdę pasjonująca, więc jutro możemy ponownie spodziewać się ostrej walki.

Q1

Wśród zawodników rozpoczynających kwalifikacje o dziwo pojawił się Sebastian Vettel. Niemiec ewidentnie miał problemy techniczne po trzecim treningu, gdyż zaraz usłyszeliśmy komunikat Niemca który dziękował za przygotowanie maszyny. Niestety chwilę później do Seba odezwał się inżynier, iż musi natychmiast zatrzymać samochód. Kierowca Ferrari dopytywał czy musi tak zrobić na pewno, po czym usłyszał, iż może pomóc reset jednego z systemów. To wydawało się zadziałać, gdyż mógł rozpocząć okrążenie pomiarowe. Udało mu się wykręcić 1:20,939.

Co ciekawe nieco wolniejszy od Vettela był Bottas, choć on rano zaliczył zdecydowanie poważniejsze problemy techniczne i nie przejechał wielu kółek. Za to o prawie pół sekundy szybszy był Hamilton, wykręcając 1:20,511. W dole tabeli po pierwszym przejeździe o dziwo znajdowali się kierowcy Haasa. Pozostała trójka kandydatów do odpadnięcia w Q1 już tak nie dziwiła: Stroll, Palmer i Kwiat. Jednak przed nami był jeszcze jeden przejazd.

Z powyższego grona udało się uciec kierowcom Haasa, jednak niestety nie poprawili się wystarczająco Ericsson, Palmer, Stroll i Kwiat. Poza nimi odpadł Vandoorne, który stracił do swojego partnera zespołowego, Fernando Alonso, aż pół sekundy

Q2

Pierwsze przejazdy nie były zbyt szczęśliwe dla kierowców Mercedesa. Bottas dość mocno przytarł oponę na pierwszym mierzonym kółku w pierwszym zakręcie. To zmusiło go do kolejnego okrążenia pomiarowego. Hamilton również delikatnie przytarł swoje gumy, a jak poinstruował go inżynier, był to jego komplet wyścigowy. Hamilton tymczasem meldował się z najlepszym wynikiem 1:20.210, za nim był Vettel ze stratą niecałej 0,1 sekundy, tymczasem Bottas do Niemca tracił zaledwie 0,005 sekundy. To zwiastowało ogromne emocje w Q3.

Po pierwszym przejeździe mieliśmy kilka niespodziewanych rezultatów. Był nim między innymi 10 wynik Fernando Alonso. Podczas drugiego przejazdu w ostatnim sektorze popełnił błąd Grosjean, przez co pojawiła się żółta flaga. Mógł na tym ucierpieć Alonso, jednak mimo to Hiszpan się poprawił i ostatecznie awansował do Q3, powodując niesamowitą radość w garażu McLarena. Ten incydent może być jednak jeszcze analizowany przez sędziów.

Poza wściekłym Grosjeanem z dalszej rywalizacji odpadli Magnussen, Sainz, Hulkenberg oraz Wehrlein. Tym samym zdecydowanie poprawił się również

Q3

Walkę o pole position rozpoczęły niemal równocześnie czołowe trzy ekipy. Force India, Alonso i Massa postanowili wykonać tylko jeden przejazd w związku z posiadaniem tylko jednego kompletu opon. Pierwsze rozdanie zdecydowanie padło łupem Mercedesa. Hamilton wykręcił niewiarygodny czas 1:19.149, a Anglik miał jeszcze zapas. Za nim uplasował się Bottas, który popełnił błąd w ostatnim zakręcie. Trzeci był Raikkonen ze stratą niemal 0,3 sekundy. Vettel tymczasem dopytywał o działanie swojej hybrydy, gdyż jego wynik był zdecydowanie słabszy.

Drugi i ostatni dziś przejazd rozpoczęli już wszyscy zawodnicy, razem z dolną częścią czołowej dziesiątki. W kolejnych sektorach rekordy kręcili kolejni kierowcy Mercedesa i Ferrari i po drugim sektorze to stajnia z Maranello wypadała lepiej. Hamilton i Bottas nie poprawili swoich czasów. Dzięki temu swoją szansę miał Raikkonen i Vettel. Fin niestety tradycyjnie zepsuł okrążenie. O wiele lepiej pojechał Vettel ale i on nie ustrzegł się małego błędu i zameldował się ostatecznie zaledwie 0,051 sekundy za Hamiltonem, jednak tym samym spychając Bottasa na trzecie miejsce.

Ogromną niespodziankę sprawił również Alonso. Hiszpan ostatecznie w McLarenie uplasował się na siódmym miejscu, co jest można powiedzieć niewiarygodnym osiągnięciem przy obecnej formie Hondy.

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 46°C
Temperatura powietrza: 26°C
Prędkość wiatru: 3,0 m/s
Wilgotność powietrza: 23%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
25.05.2017  GP Monako: wypowiedzi po treningach (10)
25.05.2017  GP Monako: Vettel uzyskał najlepszy czas w drugim treningu
25.05.2017  GP Monako: Hamilton dyktuje tempo w pierwszym treningu
14.05.2017  GP Hiszpanii: wypowiedzi po wyścigu (10)
14.05.2017  GP Hiszpanii: najszybsze okrążenia wyścigu
Tagi:
Catalunya
Grand Prix F1

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
dan193t, 13.05.2017 15:16[!]
Raikkonen był tak blisko.... Ech, gdyby nie 3 sektor.
krzychol2000, 13.05.2017 15:18[!]
Ehhh Vettel...:( Tak niewiele brakło. 0,051 to jest prawie nic! Szkoda tego błędu.
kibic sribic, 13.05.2017 17:05[!]
Alonso P7... czyżby swego rodzaju powtórka z 2014 roku (GRO w Lotusie P5/P8)?
SweetF1, 13.05.2017 17:29[!]
BRAWO FERNANDO!!!
Co ma Grosjean 2014 do Fernando ? Nic nie ma wspólnego .
Brawo Mercedes !!!
---, 13.05.2017 18:01[!]
@SweetF1
Co ma "Grosjean 2014" wspólnego z tym newsem ?!
MairJ23, 13.05.2017 19:53[!]
Chyba chodzi koledze o kolizje w pierwszym zakręcie Hamiltona z Grosjeanem na SPA ktora skutkowała prawie utrata glowy przez Alonso podczas przelotu Grosjeana nad bolidem Alonso. Taki "wild guess"

A wracajac do bardziej przyziemnych tematów to to co zrobil Alonso to mistrzostwo świata.
rocque, 13.05.2017 20:05[!]
Cytat SweetF1 :
Co ma Grosjean 2014 do Fernando ? Nic nie ma wspólnego.

Pakietem generalnie uznawanym za kiepski wywalczył niespodziewany wynik w kwalifikacjach?
W wyścigu nawaliła elektryka i przez to ograło go Ferrari.
bartoszcze, 13.05.2017 20:10[!]
Coś dziwnego musiało być w pierwotnej wersji artykułu :)
Zomo, 14.05.2017 00:31[!]
Emeryci jak Alonso czy Massa zajmuja tylko miejsca mlodym genialnym kierowcom jak Vandoorne czy Stroll, ktorzy jezdzac na ich miejscu byly by spokojnie w pierwszej 5-tce.
;-)
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca