Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Zespoły mierzą się z niecodziennym problemem strategicznym

Różnica w osiągach pomiędzy miękką i pośrednią mieszanką wynosi około 2s na okrążeniu.
Nataniel Piórkowski, 14 maja 2017, wyświetlenia: 882<< | lista | T- | T+ | >>


Rzadko spotykana w Formule 1 różnica dwóch sekund pomiędzy miękką a pośrednią mieszanką może zmusić zespoły do stosowania nietypowych kombinacji strategicznych podczas wyścigu o GP Hiszpanii.

W powszechnej opinii kierowców Pirelli obrało zbyt konserwatywne podejście do weekendu w Barcelonie – twarda mieszanka nie jest traktowana jako odpowiednia na wyścig, podczas gdy różnica w osiągach występująca pomiędzy miękką i pośrednią wynosi aż dwie sekundy na pojedynczym okrążeniu.

Biorąc pod uwagę, że przepisy wymagają od kierowców użycia w trakcie niedzielnej rywalizacji co najmniej dwóch różnych rodzajów ogumienia, zespoły muszą znaleźć najbardziej efektywny sposób wykorzystania oznaczonych białym kolorem opon Pirelli PZero.

Menedżer wyścigowy Pirelli – Mario Isola, wyjaśniał: „Miękka mieszanka spisuje się bardzo dobrze, podczas gdy pośrednia zapewnia nieco mniejszą przyczepność. Szybszą strategią są trzy postoje, z wykorzystaniem trzech zestawów miękkich opon i krótkim stintem na pośredniej mieszance. Możliwa jest także taktyka dwóch postojów miękkie/miękkie/pośrednie. Teoretycznie jest ona wolniejsza o kilka sekund, ale można dzięki niej zmniejszyć ryzyko utknięcia za wolniejszymi kierowca”i.

„Biorąc pod uwagę, że na tym torze wyprzedzanie nie jest zbyt łatwe, prawdopodobnie wiele zespołów będzie musiało pokonać po 25 okrążeń na miękkich oponach, w sumie 50 kółek, lub tak długo jak tylko się da pozostawać na miękkim ogumieniu, by następnie pokonać krótki stint na pośredniej mieszance”.

Paradoksalnie wyprzedzaniu na torze w Montmelo powinna sprzyjać charakterystyka nowych bolidów. W poprzednich sezonach kierowcy mieli duże problemy z trzymaniem się w bliskiej odległości za bolidem rywala podczas wjazdu na główną prostą. Teraz samochody dysponują dużo większym dociskiem, co sprawia, że ostatni zakręt obiektu jest z łatwością pokonywany z gazem w podłodze. Dodatkowo FIA podjęła decyzję o wydłużeniu strefy DRS o sto metrów.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
15.06.2018  Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji
13.06.2018  Hankook przystąpi do przetargu na dostawcę opon w Formule 1?
12.06.2018  Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Francji
04.06.2018  Niskoprofilowe opony mogą pojawić się w F1 w sezonie 2021
01.06.2018  Pirelli otwarte na wprowadzenie do F1 18-calowych felg
Tagi:
Pirelli
Isola M.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca