Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Kaltenborn kwestionuje wybór kierowców Saubera na sezon 2018

Hamilton: Vettel był w tym roku pod ekstremalną presją

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Wolff: Decyzja o pit stopie pod koniec VSC była kluczem do zwycięstwa

Zagrywka taktyczna Mercedesa pozwoliła Hamiltonowi na odrobienie strat do Vettela.
Nataniel Piórkowski, 15 maja 2017, wyświetlenia: 1901<< | lista | T- | T+ | >>


Toto Wolff przyznał, że Mercedes podjął trafną decyzję strategiczną, decydując się podczas GP Hiszpanii na zjazd Lewisa Hamiltona na postój pod koniec okresu wirtualnej neutralizacji.

Po gorszym starcie startujący z pierwszego pola Hamilton stracił pozycję na rzecz Vettela i podążał za Niemcem przez pierwsze dwa stinty liczącego 66 okrążeń wyścigu.

Przełomowym momentem walki o zwycięstwo okazała się podjęta przez Mercedesa decyzja o zjeździe Brytyjczyka na pit stop pod sam koniec okresu VSC, wprowadzonego po kolizji do jakiej na 33 kółku doszło pomiędzy Stoffelem Vandoorne'em i Felipe Massą.

„Grupa naszych strategów wyścigowych miała w trakcie wyścigu sporo do myślenia – na pewnym etapie planowaliśmy zastosować odwrotną strategię niż Sebastian” – powiedział Wolff, szef działu sportów motorowych Mercedesa. „Później jednak podjęto magiczną decyzję o ściągnięciu Lewisa na postój, gdy wyglądało na to, że okres wirtualnej neutralizacji może wkrótce dobiec końca. W przeciwnym wypadku Sebastian mógłby na to zareagować, i zjechać na pit stop na kolejnym kółku. Perfekcyjnie zgraliśmy to z czasem. Czapki z głów przed Jamesem [Volwesem – głównym strategiem] i jego grupą”.

Przed rozpoczęciem wirtualnej neutralizacji Vettel dysponował blisko ośmioma sekundami przewagi nad Hamiltonem. Po odbyciu postoju w warunkach wyścigowych Niemiec powrócił na tor tuż obok bolidu Brytyjczyka. Obaj kierowcy stoczyli zacięty pojedynek o pozycję lidera w pierwszym zakręcie. Na 22 okrążenia przed metą jadący na bardziej miękkiej mieszance Hamilton zredukował stratę do czterokrotnego mistrza świata i przypuścił udany atak na dojeździe do T1.

Wolff dodał: „Gdy w trakcie wyścigu zjeżdżasz na normalny postój, to tracisz dużo czasu. Wszystko trwa 21 sekund, a twoi rywale podążają po torze tempem wyścigowym. Tracisz czas stojąc w miejscu i utrzymując regulaminową prędkość w alei serwisowej. W warunkach wirtualnej neutralizacji tempo zawodników spada, więc strata związana z pit stopem ulega zmniejszeniu. Nie jestem w stanie podać dokładnej liczby, ale rzeczywista strata to prawdopodobnie 12, 13 sekund. To o wiele lepsza wartość”.

Komentując pojedynek Hamiltona i Vettela w pierwszym zakręcie, Wolff stwierdził: „Po pierwsze początkowa obrona była wspaniała, może nieco zbyt agresywna pod względem jazdy koło w koło, ale takie są wyścigi. Sebastian wypchnął Lewisa na pobocze, ale od tego momentu wiedzieliśmy, że dysponujemy przewagą niemal zupełnie świeżej miękkiej mieszanki. Wiedzieliśmy, że mamy szansę”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
13.12.2017  Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1
12.12.2017  Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa
28.11.2017  Wolff: Liberty musi poważnie traktować groźby Ferrari
25.11.2017  Wolff: Priorytetem Williamsa jest podpisanie kontraktu z Kubicą
20.11.2017  Lauda: Mam wrażenie, że Liberty chce upodobnić F1 do NASCAR
Tagi:
Wolff T.
Mercedes
Hamilton L.

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca