Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

26.05.2017

Oliver Rowland wygrywa główny wyścig F2 w Monako

Indy 500: Castroneves najszybszy w ostatnim treningu

Fani coraz bardziej pozytywnie oceniają Formułę 1

Wolff: F1 powinna zniknąć z torów wyglądających jak sklepowe parkingi

Fry: Ferrari odeszło w końcu od krótkoterminowych rozwiązań

Haas zmienił malowanie bolidu w celu lepszej ekspozycji logotypów

Button nie jest zainteresowany startem w Indy 500

25.05.2017

Informacja Pirelli po treningach przed GP Monako

GP Monako: wypowiedzi po treningach (10)

GP Monako: Vettel uzyskał najlepszy czas w drugim treningu

Pirelli ujawniło mieszanki ogumienia dostępne na GP Węgier

Horner: W F1 musi być miejsce dla niezależnego dostawcy silników

GP Monako: Hamilton dyktuje tempo w pierwszym treningu

Vettel: Ferrari ma szansę na zwycięstwo w GP Monako

Grosjean: Nowy krawężnik w szykanie za basenem wygląda jak rampa

Hamilton: Tegoroczny bolid Mercedesa jest trudny w prowadzeniu

24.05.2017

Button: Udział w testach w Bahrajnie byłby bezużyteczny

Sauber wprowadza w Monako duże poprawki do bolidu C36

McLaren nie chce wykluczać żadnego scenariusza w związku z Hondą

GP Monako: W szykanie za basenem zamontowano wysokie krawężniki

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Marko: Red Bull może wycofać się z F1 w przypadku impasu ws. silników

Austriacki koncern z uwagą obserwuje debatę nad nowymi jednostkami napędowymi serii GP.
Nataniel Piórkowski, 17 maja 2017, wyświetlenia: 2395<< | lista | T- | T+ | >>


Red Bull może podjąć decyzję o odejściu z Formuły 1, jeśli po sezonie 2020 do użytku nie zostaną wprowadzone znacznie tańsze silniki, zapewniające odpowiedni dla sportu poziom osiągów.

Pod koniec marca FIA oraz producenci jednostek napędowych zainaugurowali rozmowy w sprawie nowych silników F1, które mają pojawić się w sporcie począwszy od sezonu 2021. W rozmowie z El Confidencial, Helmut Marko zasugerował, że jeśli głównym decydentom nie uda się osiągnąć oczekiwanego konsensusu, Red Bull może wycofać wsparcie finansowe dla swoich dwóch zespołów: RBR i Toro Rosso.

„Idea jest bardzo prosta. Chcemy silnika generującego moc 1000 koni mechanicznych, ze standardowym KERS oraz baterią, którego rozwój nie będzie kosztował więcej niż 15-20 milionów. Nowe jednostki powinny mieć odpowiedni dźwięk i pozwalać kierowcy na stworzenie realnej różnicy. Potrzebujemy stworzyć warunki do zaangażowania się w sport niezależnych dostawców, takich jak Ilmor czy Cosworth, by w razie konieczności z ich silników mógł skorzystać nasz zespół lub na przykład McLaren”.

Jeśli warunki te nie zostaną spełnione, Red Bull może zrezygnować z dalszego utrzymywania swych projektów w serii Grand Prix. „Tak, ponieważ w ubiegłym roku Mercedes nie dałby nam silników, Ferrari także, a Renault zrobiło to tylko dlatego, że naciskał na nich Ecclestone. Chcemy równej sytuacji, w której nie jesteśmy szantażowani przez producentów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
18.05.2017  Marko chwali atmosferę współpracy z nowymi władzami F1
30.04.2017  Rosną szanse na pozostanie Daniiła Kwiata w STR po sezonie 2017
20.04.2017  Red Bull planuje znaczne poprawki na GP Hiszpanii
18.04.2017  Horner: Mamy problemy z korelacją danych
06.04.2017  Marko: Weto Dennisa w sprawie Hondy było uśmiechem losu dla RBR
Tagi:
Marko H.
Red Bull
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
bartoszcze, 18.05.2017 08:49[!]
@rno2
Problem z jednostkami Renault był między innymi taki, że ich główny użytkownik żądał wprowadzania na siłę zmian, co skończyło się jak się skończyło.
W sformułowaniu "zlecić komuś opracowanie silnika" cały czas pomijasz element "zlecić". Czyli zapłacić za to, że ktoś będzie nad tym pracować. Niezależni producenci nie weszli w to z uwagi na wielkie nakłady, a niepewność przychodów.
I źle przeczytałeś. Marko wyraźnie określił, narzucenia jakich silników oczekuje (i jest to inny wariant niż producenci chcą inwestować). A specyfikacja będzie inna niż obecna, choć hybrydowa. Czy ze standaryzowanymi elementami - mam nadzieję, piszę o tym od dawna.
rno2, 18.05.2017 09:00[!]
@bartoszcze
Nowi producenci nie weszli do F1 nie ze względu na wysokie nakłady, tylko ze względu na prawie 100% gwarancję spektakularnej klapy takiego projektu.

Idea dobrze brzmiącego silnika V6 z standardowymi elementami hybrydowymi została opracowana w marcu na spotkaniu producentów i FIA. Tak więc żądania Marko pokrywają się z planami FIA.
bartoszcze, 18.05.2017 10:22[!]
@rno2
A "klapa projektu" oznacza wydanie dużej kasy, która się nie zwróci :)

W kwestii regulaminu silnikowego decydują niuanse, które sprawiają, że ustalenia marcowe i żądania Marko to niekoniecznie to samo.
rno2, 18.05.2017 10:31[!]
@bartoszcze
Ale ogólnie chodzi o uproszczenie obecnych silników, poprzez wprowadzenie standardowych elementów hybrydowych, dzięki czemu znajdą się chętni do dołączenia do cyrku F1, z szansami na odniesienie jakiś sukcesów, a nie na powtórzenie wyczynów Hondy.
Niuanse to kwestia negocjacji.
bartoszcze, 18.05.2017 10:38[!]
@rno2
Przekonanie że MGUH zostanie zarzucony, wydaje się powszechne.
Pytanie co dalej, bo ten 1000KM bez bardzo poważnego poziomu odzysku energii dla hybrydy nie ma szans powodzenia.
rno2, 18.05.2017 10:47[!]
@bartoszcze
Ale to 1000km to tylko legendarna granica, która ma robić wrażenie na kibicach. Obecne silniki mają pewnie niewiele mniej, a do roku 2021 na pewno jeszcze znacznie się rozwiną i przy ustaleniach specyfikacji silników założenia dla hybryd będą zupełnie inne niż obecnie.
Najważniejsze jest to: silniki mają być prostsze, a te elementy, które są najdroższe, najbardziej skomplikowane i stwarzają największe problemy mają być ustandaryzowane. To ma zachęcić kolejnych producentów do angażu w F1.
bartoszcze, 18.05.2017 13:30[!]
@rno2
Obecne silniki "mają" 1000 KM w ten sposób, że do 800+ KM z silnika spalinowego dodają 160 KM z MGUK. Nowe silniki będą miały tak samo (na poważny skok mocy ICE nie ma co liczyć), natomiast bez sprawnego mechanizmu odzysku energii te dodatkowe 160 KM będzie wykorzystywane sporadycznie - dziś MGUK z trudem wyrabia limit odzysku 2MJ na okrążenie, czyli połowę mocy jaką na tym okrążeniu może zużyć, i nawet wprowadzenie podwójnego MGUK niewiele w tym pomoże.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca