Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Mercedes potwierdzi we Francji podpisanie nowej umowy z Hamiltonem?

AMuS: Force India otrzymało pożyczkę od FOM

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Marko: Red Bull może wycofać się z F1 w przypadku impasu ws. silników

Austriacki koncern z uwagą obserwuje debatę nad nowymi jednostkami napędowymi serii GP.
Nataniel Piórkowski, 17 maja 2017, wyświetlenia: 3497<< | lista | T- | T+ | >>


Red Bull może podjąć decyzję o odejściu z Formuły 1, jeśli po sezonie 2020 do użytku nie zostaną wprowadzone znacznie tańsze silniki, zapewniające odpowiedni dla sportu poziom osiągów.

Pod koniec marca FIA oraz producenci jednostek napędowych zainaugurowali rozmowy w sprawie nowych silników F1, które mają pojawić się w sporcie począwszy od sezonu 2021. W rozmowie z El Confidencial, Helmut Marko zasugerował, że jeśli głównym decydentom nie uda się osiągnąć oczekiwanego konsensusu, Red Bull może wycofać wsparcie finansowe dla swoich dwóch zespołów: RBR i Toro Rosso.

„Idea jest bardzo prosta. Chcemy silnika generującego moc 1000 koni mechanicznych, ze standardowym KERS oraz baterią, którego rozwój nie będzie kosztował więcej niż 15-20 milionów. Nowe jednostki powinny mieć odpowiedni dźwięk i pozwalać kierowcy na stworzenie realnej różnicy. Potrzebujemy stworzyć warunki do zaangażowania się w sport niezależnych dostawców, takich jak Ilmor czy Cosworth, by w razie konieczności z ich silników mógł skorzystać nasz zespół lub na przykład McLaren”.

Jeśli warunki te nie zostaną spełnione, Red Bull może zrezygnować z dalszego utrzymywania swych projektów w serii Grand Prix. „Tak, ponieważ w ubiegłym roku Mercedes nie dałby nam silników, Ferrari także, a Renault zrobiło to tylko dlatego, że naciskał na nich Ecclestone. Chcemy równej sytuacji, w której nie jesteśmy szantażowani przez producentów”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
19.06.2018  Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy
15.06.2018  Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault
14.06.2018  Marko: Verstappen uciszył krytyków
13.06.2018  Marko: Poprawki Hondy są warte 0,3 sekundy na okrążeniu
12.06.2018  Marko: Incydent z Kanady nie ma wpływu na przyszłość Hartleya
Tagi:
Marko H.
Red Bull
Toro Rosso

  Komentarze  
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
rno2, 18.05.2017 09:00[!]
@bartoszcze
Nowi producenci nie weszli do F1 nie ze względu na wysokie nakłady, tylko ze względu na prawie 100% gwarancję spektakularnej klapy takiego projektu.

Idea dobrze brzmiącego silnika V6 z standardowymi elementami hybrydowymi została opracowana w marcu na spotkaniu producentów i FIA. Tak więc żądania Marko pokrywają się z planami FIA.
bartoszcze, 18.05.2017 10:22[!]
@rno2
A "klapa projektu" oznacza wydanie dużej kasy, która się nie zwróci :)

W kwestii regulaminu silnikowego decydują niuanse, które sprawiają, że ustalenia marcowe i żądania Marko to niekoniecznie to samo.
rno2, 18.05.2017 10:31[!]
@bartoszcze
Ale ogólnie chodzi o uproszczenie obecnych silników, poprzez wprowadzenie standardowych elementów hybrydowych, dzięki czemu znajdą się chętni do dołączenia do cyrku F1, z szansami na odniesienie jakiś sukcesów, a nie na powtórzenie wyczynów Hondy.
Niuanse to kwestia negocjacji.
bartoszcze, 18.05.2017 10:38[!]
@rno2
Przekonanie że MGUH zostanie zarzucony, wydaje się powszechne.
Pytanie co dalej, bo ten 1000KM bez bardzo poważnego poziomu odzysku energii dla hybrydy nie ma szans powodzenia.
rno2, 18.05.2017 10:47[!]
@bartoszcze
Ale to 1000km to tylko legendarna granica, która ma robić wrażenie na kibicach. Obecne silniki mają pewnie niewiele mniej, a do roku 2021 na pewno jeszcze znacznie się rozwiną i przy ustaleniach specyfikacji silników założenia dla hybryd będą zupełnie inne niż obecnie.
Najważniejsze jest to: silniki mają być prostsze, a te elementy, które są najdroższe, najbardziej skomplikowane i stwarzają największe problemy mają być ustandaryzowane. To ma zachęcić kolejnych producentów do angażu w F1.
bartoszcze, 18.05.2017 13:30[!]
@rno2
Obecne silniki "mają" 1000 KM w ten sposób, że do 800+ KM z silnika spalinowego dodają 160 KM z MGUK. Nowe silniki będą miały tak samo (na poważny skok mocy ICE nie ma co liczyć), natomiast bez sprawnego mechanizmu odzysku energii te dodatkowe 160 KM będzie wykorzystywane sporadycznie - dziś MGUK z trudem wyrabia limit odzysku 2MJ na okrążenie, czyli połowę mocy jaką na tym okrążeniu może zużyć, i nawet wprowadzenie podwójnego MGUK niewiele w tym pomoże.
Strony  •  < 1 2 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca