Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Lewis Hamilton wygrywa Grand Prix Japonii

Vettel ponownie nie ukończył wyścigu i praktycznie traci szanse na mistrzostwo.
Łukasz Godula, 8 października 2017, wyświetlenia: 4159<< | lista | T- | T+ | >>

Dzisiejszy dzień na Suzuce wynagrodził wszystkim fanom ogromne opady deszczu z piątku. Nad torem świeciło słońce i fani mogli w idealnych warunkach podziwiać najszybszy sport na świecie. Nie było to idealna wiadomość dla Mercedesa, który woli chłodniejsze warunki, ale ostatecznie nie miało to tak dużego znaczenia.

Kolejna awaria Ferrari

Start wyścigu obył się bez dramatów, choć przyniósł ciekawą walkę. Verstappen przebił się na trzecie miejsce, a Ocon atakował w eskach Ricciardo, przechodząc na czwarte miejsce. Jedynym pechowcem był Sainz, który popełnił błąd i wypadł w żwir, uszkadzając swój samochód. Tymczasem na czele rozpoczął się kolejny fatalny dzień dla Sebastiana Vettela. Niemiec szybko poczuł brak mocy w samochodzie i zaczął tracić kolejne pozycje.

Kolejne egzekucje zatrzymał wyjazd samochodu bezpieczeństwa, w celu uprzątnięcia samochodu Sainza. Jednak po trzecim okrążeniu ściganie wznowiono, a Ferrari nie było w stanie bronić się przed kolejnymi zawodnikami. Ostatecznie zespół wezwał Niemca do garażu, gdzie zakończył swój wyścig i praktycznie całą walkę o tegoroczny tytuł mistrzowski.

Kraksa Ericssona

Na pierwszym kółku wiele pozycji stracił również Raikkonen, który dał się wypchnąć Hulkenbergowi. Fin po restarcie odzyskiwał kolejne oczka do momentu, gdy w bandę wjechał Marcus Ericsson na ósmym kółku. To spowodowało ogłoszenie wirtualnej neutralizacji, która zakończyła się po 10. kółku. W tym czasie Hamilton nieco odjechał Verstappenowi i uniemożliwił mu kolejne ataki. W międzyczasie w górę przebijał się Bottas, pokonując Ocona.

W czołówce postoje rozpoczął Verstappen na 22 kółku. Kółko później zjechał Hamilton, a Ricciardo pozostał na torze do 26 okrążenia. Bottas tymczasem pozostał na torze, dzięki czemu Mercedes mógł go wykorzystać do blokowania Verstappena co wyszło całkiem nieźle. W czołowej dziesiątce w tym czasie podróżowały oba bolidy Renault, jednak one miały jeszcze przed sobą obowiązkowy postój.

Gdy Hulkenberg w końcu zjechał po supermiękkie opony, niestety dla Niemca wyjechał za grupką ścigających się o punkty kierowców. Zawodnik Renault robił co mógł, by wbić się w czołową dziesiątkę, jednak w jego bolidzie doszło do awarii DRSu, który pozostawał cały czas otwarty. To zakończyło zmagania Hulka, gdyż musiał zjechać do garażu.

Emocjonująca końcówka

Do awarii w końcówce doszło również w samochodzie Strolla, który wypadł w pierwszym sektorze z przebitą oponą. To ponownie spowodowało wirtualną neutralizację, która zakończyła się po 50. okrążeniu. W tym czasie Bottas dojechał do Ricciardo i mocno go atakował, a w samochodzie Hamiltona doszło do wibracji, które jak się później okazało pochodziły z jednostki napędowej. Dało to szansę do ataku Verstappenowi, jednak ostatecznie przerwał ją dublowany Massa, który nie potrafił się odnaleźć w tej sytuacji – nie pierwszy raz.

Hamilton tym samym obronił pierwszą pozycję i dojechał do mety na pierwszej pozycji, a podium uzupełnili obaj kierowcy Red Bulla. Taki wynik niemal daje Hamiltonowi mistrzostwo, a Bottas znacznie zbliżył się do drugiego w generalce Vettela. Kiedy Anglik przypieczętuje kolejny tytuł? Zapraszamy do śledzenia kolejnych wyścigów razem z Wyprzedź Mnie!

Pogoda na koniec sesji:
Temperatura toru: 37°C
Temperatura powietrza: 23°C
Prędkość wiatru: 2,1 m/s
Wilgotność powietrza: 56%
Sucho
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.07.2018  GP Wielkiej Brytanii: opony użyte w wyścigu
08.07.2018  Vettel wygrywa emocjonujący wyścig o GP Wielkiej Brytanii
08.07.2018  GP Wielkiej Brytanii: najszybsze okrążenia wyścigu
08.07.2018  GP Wielkiej Brytanii: wyniki wyścigu
07.07.2018  GP Wielkiej Brytanii: wynik kwaliifkacji
Tagi:
Suzuka
Grand Prix F1

Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca