Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.07.2018

Steiner: Pojęcie środka stawki stało się abstrakcyjne

Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela

Abiteboul: Być może powinniśmy zmniejszyć liczbę wyścigów F1

Lowe nie obawia się o swoją przyszłość w Williamsie

Sirotkin: Inne czynniki maskują nasz progres

13.07.2018

Whiting: Kierowcy powinni lepiej kontrolować używanie DRS

Villeneuve nie widzi szans na postępy Williamsa w sezonie 2018

Na Hockenheimringu powstanie trzecia strefa aktywacji DRS

Renault przygotowało na GP Niemiec nową wersję przedniego skrzydła

12.07.2018

Mercedes przedstawił przyszłą strukturę zarządzającą działu technicznego

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Meksyku

Vandoorne: McLaren nie spisuje na straty obecnego sezonu

Potwierdzenie kalendarza F1 na sezon 2019 uzależnione od GP Miami

11.07.2018

Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012

Hulkenberg: To Haas jest obecnie największym zagrożeniem dla Renault

Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1

Alonso nie jest przekonany co do propozycji zmiany systemu punktowego F1

Brawn: Pracujemy nad nową umową dla Silverstone

10.07.2018

Pirelli ujawniło dobór mieszanek ogumienia na GP Niemiec

Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Ferrari zabrakło czasu na wymianę świecy zapłonowej w bolidzie Vettela

Zespół bezskutecznie próbował uporać się z usterką przed startem wyścigu.
Nataniel Piórkowski, 8 października 2017, wyświetlenia: 6793<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Ferrari zabrakło czasu na wymianę świecy zapłonowej w bolidzie Sebastiana Vettela, co w efekcie doprowadziło do wycofania się Niemca z rywalizacji o Grand Prix Japonii.

Niedzielna awaria niemal zupełnie przekreśliła szanse Niemca na zdobycie tegorocznego tytułu mistrzowskiego. Przed czterema finałowymi wyścigami sezonu strata kierowcy Ferrari do lidera klasyfikacji generalnej – Lewisa Hamiltona z Mercedesa, wynosi już 59 punktów.

Ferrari zorientowało się, że w bolidzie pojawił się problem tuż po tym, jak Vettel opuścił aleję serwisową przed startem wyścigu. Gdy Niemiec dotarł na swoje pole startowe, mechanicy Ferrari podjęli próbę wyeliminowania usterki – usunęli osłonę silnika i próbowali dostać się do miejsca, w którym zamontowana była uszkodzona świeca zapłonowa. Zespołowi zabrakło jednak czasu, aby usunąć części bolidu uniemożliwiające przeprowadzenie jej wymiany. Sceny te były podobne do tych, jakie przed tygodniem obserwowano przed startem GP Malezji w przypadku Kimiego Raikkonena. Wtedy także Scuderii nie udało się na czas wyeliminować problemu, a Fin w ogóle nie wystartował do rywalizacji.

Gdy problem zaobserwowano ponownie przed startem okrążenia formującego, Ferrari podjęło próbę wprowadzenia zmian w ustawieniach silnika. Posunięcie to nie przyniosło jednak oczekiwanych rezultatów, a tuż po starcie Vettel zgłosił spadek mocy jednostki napędowej. Ponieważ kierowca z Heppenheim szybko tracił kolejne pozycje na rzecz rywali, został poproszony o wycofanie się z wyścigu.

Po zakończeniu GP szef Scuderii – Maurizio Arrivabene po raz kolejny nie spotkał się z mediami. W informacji prasowej wysłanej przez Ferrari Włoch zapewnia jednak, że jego zespół nie zamierza rezygnować z walki w pozostałych wyścigach mistrzostw. „Znamy nasz bolid, a nasi kierowcy i zespół dają z siebie wszystko. Dlatego podchodzimy do kolejnych wyścigów z wielkimi staraniami i jeszcze większą determinacją. Postawa ta będzie towarzyszyła nam do ostatniego zakrętu finałowego Grand Prix”.

Scenariusze walki o tytuł na GP Stanów Zjednoczonych

Lewis Hamilton może zapewnić sobie mistrzowski tytuł już po wyścigu o Grand Prix USA. W tym celu Brytyjczyk musi zdobyć o 16 punktów więcej od Sebastiana Vettela. Możliwe scenariusze to:

• Jeśli Hamilton odniesie zwycięstwo w Grand Prix Stanów Zjednoczonych, zostanie mistrzem świata, gdy Vettel dojedzie do mety na miejscu szóstym bądź niższym.
• Jeśli Hamilton wywalczy drugą lokatę w Grand Prix Stanów Zjednoczonych, zostanie mistrzem świata, gdy Vettel dojedzie do mety na miejscu dziewiątym bądź niższym.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.07.2018  Briatore: Hamilton znajduje się w lepszej sytuacji od Vettela
11.07.2018  Kubica: Miałem podpisany kontrakt z Ferrari na sezon 2012
11.07.2018  Horner: To Ferrari dysponuje obecnie najlepszym silnikiem w F1
10.07.2018  Rozmowy na temat przepisów silnikowych utknęły w martwym punkcie
09.07.2018  Arrivabene: Mercedes i Allison powinni się wstydzić
Tagi:
Ferrari
Vettel S.
Hamilton L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
pablonzo, 08.10.2017 17:03[!]
Ale żenada, tak przegrać tytuł mistrza to tylko Ferrari potrafi XD
Luzman7, 08.10.2017 17:14[!]
Trochę szkoda bo reszta sezonu będzie już bez emocji na czele.
Moim zdaniem to Hamilton mając już praktycznie tytuł w kieszeni, powinien teraz grać na Bottasa aby zdobyli dublet w generalce pograzajac jednocześnie Ferrari.
mich909090, 08.10.2017 17:50[!]
Hamilton miał identyczną awarie w Australii 2014
Damos, 08.10.2017 17:54[!]
;(
derwisz, 08.10.2017 21:39[!]
Niefrasobliwosć typowa dla zespołu Ferrari. Nie powiem, zeby mnie to martwiło bo ze wzgledu na skład kierowców i praktyki TO obecnie nie sympatyzuje z tym zespołem. Jednak na usta cisnie się pytanie kiedy wreszcie zespól ten zacznie funkcjonować profesjonalnie i stosownie do swojej marki i legendy. Od wielu sezonów nie mogą się pozbierać. Nie wiem czy jakikolwiek inny zespół czołówki utracił tyle punktów nie z winy kierowców tylko wszelakiego rodzaju obsługi od mechaników począwszy na inżynierach, strategach i kierownictwie skończywszy.
sneer, 08.10.2017 22:00[!]
Kolejny raz beka z Ferrari. Powinien być już nowy hashtag: has ferrari screwed today?
Protonek, 08.10.2017 22:08[!]
@derwisz
Niby team włoski, ale najlepiej sobie radzi, kiedy w ścisłym kierownictwie nie ma Włochów. Todt, Brawn, Byrne i Schumacher to twórcy potęgi Ferrari. Dlatego szkoda, że Ferrari nie namówiło na współpracę Paddy'ego Lowe'a, byłby jak znalazł.
Falarek, 08.10.2017 23:35[!]
@derwisz a Verstappen to mało utracił punktów w tym sezonie z powodu defektów? Nie dramatyzowałbym aż tak. Akurat problemy Ferrari się skumulowały w dwóch wyścigach i to tych decydujących i stąd duże rozczarowanie.
derwisz, 08.10.2017 23:57[!]
@Falarek defekty i oczywiste błędy wynikające z niedopatrzeń obsługi i złego zarządzania to dwie różne sprawy.
Zomo, 09.10.2017 00:36[!]
@Falarek - przedpisca @derwisz przyznal na poczatku wypowiedzi ze nie sympatyzuje z Ferrari wiec naturalne jest ze podkresla problemy tego zespolu a pomniejsza konkurencji (Red Bulla). Np. popsuta swieca to dla niego "niedopatrzenie obslugi" a nie "defekt".
JuJu_Hound, 09.10.2017 12:27[!]
Najbardziej dziwi kumulacja awarii Ferrari w tak krotkim czasie oraz bezkonkurencyjnosc po przerwie letniej. W pierwszej połowie sezony wszystko było idealnie a Vettel zmierzał po tytuł. Sytuacja w Ferrari jest bardzo niepokojąca, ciekawe czy Arrivabene dotrwa do końca sezonu. Mam nadzieję że tak bo lubię tego goscia, ale o wszystkim decyuje Marchione.
raafal, 09.10.2017 15:55[!]
Zapomnieli, że zamiast na pola startowe Vetel mógł zjechać do Pit laine i pewnie zdążyli by wtedy tą świecę wymienić. Moim zdaniem błąd w zarządzaniu, no chyba że nie wiedzieli wtedy, że to jest problem świecy i okazało to się już na polach startowych.
Zomo, 09.10.2017 16:47[!]
@raafal - W taka pogode na takim torze start z ostatniego miejsca znaczyl by niewielkie szanse na jakiekolwiek punkty nawet dla Vettela w Ferrari. Zaryzykowali wiec liczac na to ze samo zaskoczy. Nie zaskoczylo.
nickolas, 09.10.2017 19:47[!]
@derwisz "kiedy wreszcie zespól ten zacznie funkcjonować profesjonalnie i stosownie do swojej marki i legendy" ?

Wolałbym aby do tej legendy nie wracali, którą ja znam (nie wiem jaką ty)... Słynne blow-upy, wielkie słowa, pompa i nadzieje (kibiców) i potem znowu to samo - awarie, pretensje do kierowców że takim sprzętem nie potrafią jeździć.
Czasy niedawne, Schumachera - to jakieś nierealne są dla mnie teraz, pachnące (nie)włoskim (nie)profesjonalizmem (nie-potrzebne skreślić) - więc ich nie liczę.
Kamikadze2000, 10.10.2017 16:08[!]
To po prostu nie ich czas jeszcze. W przyszłym roku jednak dopną swego i zmiotą Merca z toru. :D
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca