Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Od sezonu 2018 w F1 nie będą stosowane płetwy rekina

Decyzja w tej sprawie została podjęta podczas spotkania grupy ds. przepisów technicznych.
Nataniel Piórkowski, 24 listopada 2017, wyświetlenia: 3742<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Od sezonu 2018 w Formule 1 nie będą stosowane osłony silnika w kształcie tak zwanej płetwy rekina.

Podczas ostatniego posiedzenia Grupy Strategicznej władze Formuły 1 omówiły pomysł zachowania przepisów pozwalających na stosowanie dużych osłon silnika. Pomimo zaawansowanych prac w zakresie regulacji oraz przygotowania projektów przyszłorocznych bolidów, sprzeciw zgłosił team McLarena.

Stajnia z Woking domagała się wprowadzenia mniejszej osłony. Mając świadomość, że w sprawie nie uda się osiągnąć wymaganej jednomyślności, rozpoczęto prace nad znalezieniem kompromisowego rozwiązania. Podczas posiedzenia grupy do spraw przepisów technicznych, jakie odbyło się podczas GP Abu Zabi, zdecydowano się jednak na całkowite usunięcie "płetw rekina" z Formuły 1.

„To nieco skomplikuje sprawy” – potwierdził dyrektor techniczny Force India, Andy Green. „Decyzja oznacza, że musimy przeprojektować część bolidu, względem której nie prowadziliśmy prac rozwojowych, spodziewając się utrzymania jej w niezmiennej formie. Teraz musimy dokonać zmian. To nic poważnego, ale nie spodziewaliśmy się, że staniemy przed koniecznością poczynienia tego typu modyfikacji”.

Dyrektor wyścigowy McLarena – Eric Boullier bronił stanowiska swojego zespołu. „Nie rozumiem dlaczego wszyscy zdecydowali się robić coś innego, niż mówią przepisy. Kilka miesięcy temu przegłosowaliśmy usunięcie płetwy rekina, decydując się na coś w rodzaju na minipłetwy. Tak wyglądają regulacje na przyszły sezon. Niektóre zespoły sądziły, że dojdzie w nich do kolejnej zmiany i chciały zachowania dużej osłony. Dyskutowano więc na temat pozostawienia płetw w stylu Mercedesa, a ostatecznie przypomnieliśmy tylko wszystkim, jakie były wyniki głosowania sprzed sześciu miesięcy. Ludzie mówili: "Musimy to zmienić, pracowaliśmy nad tym w tunelu aerodynamicznym". Nie ma problemu, ale znacie przepisy. Nie ma debaty. To wszystko”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.12.2018  Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1
12.12.2018  Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2
07.12.2018  Wolff: Nawet Williams może odkryć lukę w przepisach na sezon 2019
28.11.2018  Marko: Zmiany na sezon 2019 są bezcelowe
26.11.2018  FIA nie potrzebuje zgody zespołów, by ustalić przepisy na sezon 2021
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 24.11.2017 20:15[!]
Dobra decyzja. Płetwy w niektórych bolidach były paskudne i upodabniały bolidy do ciężarówek :-)
baron, 24.11.2017 20:22[!]
Co za ulga.
krzysiek000, 24.11.2017 20:34[!]
Szkoda.
mr_bean2000, 24.11.2017 21:28[!]
Płetwy były fajnym miejscem na numer/inicjał zawodnika. Ale za to będziemy mieli halo :)
Titheon, 24.11.2017 21:32[!]
Niech jeżdżą nawet z byle czym, byle tym czymś jeździł RK :)
mich909090, 24.11.2017 21:47[!]
Nie ma to znaczenia bo będzie Halo, które rujnuje wszystko jeśli chodzi o wygląd bolidów,a onboardy z Halo to już w ogóle cyrk. Wygląda to jakby ktoś zamontował obręcz do koszykówki i zasłania cały samochód.
Masio, 24.11.2017 22:21[!]
Powinni się zająć poważniejszymi problemami... Mi tam nie przeszkadzają płetwy, a Halo to już w ogóle kompromitacja.
Falarek, 24.11.2017 23:03[!]
Przecież regulamin nie nakazywał stosowania płetw tylko to umożliwiał, a że daje to jakieś korzyści aerodynamiczne to wszyscy to stosowali. Jak McLaren nie chciał to mógł tego nie stosować. Inna sprawa że płetwa to pikuś przy tym koszmarnym Halo. W tym roku wreszcie samochody zaczęły wyglądać fajnie to wprowadzają to g.....
bartoszcze, 25.11.2017 10:36[!]
Podobno McLaren nie chce płetwy, bo zasłaniałaby Nowego Dużego Sponsora na tylnym skrzydle.
Najwyraźniej płetwa pomaga, skoro boją się że bez niej traciliby.
macko93, 25.11.2017 12:55[!]
Gdyby od 2018 nie było stosowane halo, które jest więcej niż bublem to byłbym szczęśliwy. A tak to nie zamierzam oglądać tego cyrku - nawet jak wróci Kubica. A to Halo było pomysłem kogo? Oczywiście Mercedesa i to niech Merc jeździ z tym g.... a nie wszyscy. Natomiast to coś (Halo) trzeba porzucić, a nie płetwy rekina. Czy wyglądałyby jak ciężarówki? Nie wiem ale ja lubię ciężarówki i ta płetwa rekina by mi nie przeszkadzała.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca