Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.08.2018

Vettel: Ferrari stać na poprawę potencjału

Alonso chwali kierunek ostatnich zmian w McLarenie

ESPN: McLaren potwierdzi w czwartek dwuletni kontrakt z Sainzem

Paliwo kluczem do sukcesu - rozmowa z inżynierem ExxonMobil (1)

14.08.2018

Prowizoryczna lista startowa na sezon 2019

Fernando Alonso zakończy karierę w Formule 1 po sezonie 2018

Niki Lauda może w tym roku nie wrócić do padoku F1

Abiteboul: Ricciardo nie będzie wygrywał z Renault co najmniej do 2020 roku

Leclerc: Po słabym starcie sezonu postępy Saubera wyglądają na jeszcze większe

13.08.2018

Tost: Niedziałające poprawki są odpowiedzialne za słabą formę

Magnussen: Formuła 1 wreszcie sprawia mi radość

Raikkonen przedłużył kontrakt z Ferrari na starty w sezonie 2019?

12.08.2018

Massa rozczarowany wypowiedzią Strolla o braku wsparcia w sezonie 2017

Sirotkin: Sauber znalazł się już poza zasięgiem Williamsa

Renault zaskoczone postępami Ferrari nad jednostką napędową

Brown: McLaren potrzebuje dobrego bolidu by zaryzykować z młodymi kierowcami

Stroll: Moje uczucie do Formuły 1 to "kocham-nienawidzę"

11.08.2018

Wywiad z e-sportowym kierowcą Mercedesa - Patrykiem Krutyjem

Wyniki oglądalności wyścigów F1 są gorsze o 4% względem sezonu 2017

10.08.2018

Verstappen nie martwi się częstymi karami nakładanymi na Toro Rosso

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Od sezonu 2018 w F1 nie będą stosowane płetwy rekina

Decyzja w tej sprawie została podjęta podczas spotkania grupy ds. przepisów technicznych.
Nataniel Piórkowski, 24 listopada 2017, wyświetlenia: 3683<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Od sezonu 2018 w Formule 1 nie będą stosowane osłony silnika w kształcie tak zwanej płetwy rekina.

Podczas ostatniego posiedzenia Grupy Strategicznej władze Formuły 1 omówiły pomysł zachowania przepisów pozwalających na stosowanie dużych osłon silnika. Pomimo zaawansowanych prac w zakresie regulacji oraz przygotowania projektów przyszłorocznych bolidów, sprzeciw zgłosił team McLarena.

Stajnia z Woking domagała się wprowadzenia mniejszej osłony. Mając świadomość, że w sprawie nie uda się osiągnąć wymaganej jednomyślności, rozpoczęto prace nad znalezieniem kompromisowego rozwiązania. Podczas posiedzenia grupy do spraw przepisów technicznych, jakie odbyło się podczas GP Abu Zabi, zdecydowano się jednak na całkowite usunięcie "płetw rekina" z Formuły 1.

„To nieco skomplikuje sprawy” – potwierdził dyrektor techniczny Force India, Andy Green. „Decyzja oznacza, że musimy przeprojektować część bolidu, względem której nie prowadziliśmy prac rozwojowych, spodziewając się utrzymania jej w niezmiennej formie. Teraz musimy dokonać zmian. To nic poważnego, ale nie spodziewaliśmy się, że staniemy przed koniecznością poczynienia tego typu modyfikacji”.

Dyrektor wyścigowy McLarena – Eric Boullier bronił stanowiska swojego zespołu. „Nie rozumiem dlaczego wszyscy zdecydowali się robić coś innego, niż mówią przepisy. Kilka miesięcy temu przegłosowaliśmy usunięcie płetwy rekina, decydując się na coś w rodzaju na minipłetwy. Tak wyglądają regulacje na przyszły sezon. Niektóre zespoły sądziły, że dojdzie w nich do kolejnej zmiany i chciały zachowania dużej osłony. Dyskutowano więc na temat pozostawienia płetw w stylu Mercedesa, a ostatecznie przypomnieliśmy tylko wszystkim, jakie były wyniki głosowania sprzed sześciu miesięcy. Ludzie mówili: "Musimy to zmienić, pracowaliśmy nad tym w tunelu aerodynamicznym". Nie ma problemu, ale znacie przepisy. Nie ma debaty. To wszystko”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.08.2018  Brawn sprzeciwia się skracaniu dystansu wyścigów
03.08.2018  Ocon przeciwny liberalizowaniu przepisów dotyczących używania DRS
01.08.2018  Pirelli: Nowe przednie skrzydła nie doprowadzą do dużego spadku osiągów
27.07.2018  Michelin ma zastrzeżenia do dwóch warunków przetargu na dostawy opon
26.07.2018  Steiner: Letnia przerwa to jeden z najlepszych przepisów w F1
Tagi:
Przepisy
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 24.11.2017 20:15[!]
Dobra decyzja. Płetwy w niektórych bolidach były paskudne i upodabniały bolidy do ciężarówek :-)
baron, 24.11.2017 20:22[!]
Co za ulga.
krzysiek000, 24.11.2017 20:34[!]
Szkoda.
mr_bean2000, 24.11.2017 21:28[!]
Płetwy były fajnym miejscem na numer/inicjał zawodnika. Ale za to będziemy mieli halo :)
Titheon, 24.11.2017 21:32[!]
Niech jeżdżą nawet z byle czym, byle tym czymś jeździł RK :)
mich909090, 24.11.2017 21:47[!]
Nie ma to znaczenia bo będzie Halo, które rujnuje wszystko jeśli chodzi o wygląd bolidów,a onboardy z Halo to już w ogóle cyrk. Wygląda to jakby ktoś zamontował obręcz do koszykówki i zasłania cały samochód.
Masio, 24.11.2017 22:21[!]
Powinni się zająć poważniejszymi problemami... Mi tam nie przeszkadzają płetwy, a Halo to już w ogóle kompromitacja.
Falarek, 24.11.2017 23:03[!]
Przecież regulamin nie nakazywał stosowania płetw tylko to umożliwiał, a że daje to jakieś korzyści aerodynamiczne to wszyscy to stosowali. Jak McLaren nie chciał to mógł tego nie stosować. Inna sprawa że płetwa to pikuś przy tym koszmarnym Halo. W tym roku wreszcie samochody zaczęły wyglądać fajnie to wprowadzają to g.....
bartoszcze, 25.11.2017 10:36[!]
Podobno McLaren nie chce płetwy, bo zasłaniałaby Nowego Dużego Sponsora na tylnym skrzydle.
Najwyraźniej płetwa pomaga, skoro boją się że bez niej traciliby.
macko93, 25.11.2017 12:55[!]
Gdyby od 2018 nie było stosowane halo, które jest więcej niż bublem to byłbym szczęśliwy. A tak to nie zamierzam oglądać tego cyrku - nawet jak wróci Kubica. A to Halo było pomysłem kogo? Oczywiście Mercedesa i to niech Merc jeździ z tym g.... a nie wszyscy. Natomiast to coś (Halo) trzeba porzucić, a nie płetwy rekina. Czy wyglądałyby jak ciężarówki? Nie wiem ale ja lubię ciężarówki i ta płetwa rekina by mi nie przeszkadzała.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca