Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.06.2018

Marko: Renault zmusiło nas do wczesnej decyzji o dostawcy na sezon 2019

Źródło bliskie Vijaya Mallyi dementuje spekulacje o sprzedaży Force India

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Stefano Domenicali chwali zmiany wprowadzane w Formule 1

Pirelli dokonało wyboru mieszanek ogumienia na GP Rosji

Toyota #8 wyruszy z pole position do 24h wyścigu Le Mans

14.06.2018

Carey: Nowe wyścigi F1 w USA będą odbywały się na torach ulicznych

Marko: Verstappen uciszył krytyków

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę w Renault od 1 kwietnia

FIA osiągnęła z zespołem porozumienie o wydłużeniu obowiązkowego urlopu polskiego inżyniera.
Nataniel Piórkowski, 1 grudnia 2017, wyświetlenia: 3182<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy FIA i Renault, były szef działu technicznego F1 Federacji – Marcin Budkowski, będzie mógł rozpocząć pracę dla teamu z Enstone od 1 kwietnia 2018 roku.

Wczesną jesienią konkurencyjne zespoły wyrażały zaniepokojenie agresywnym posunięciem Renault, które zdołało nakłonić do współpracy Budkowskiego. Ze względu na swoją funkcję Polak miał wgląd w projekty rozwojowe bolidów, jakie były przekazywane do akceptacji FIA. Stajnie serii Grand Prix obawiały się, że Budkowski może przekazać ich poufne informacje Renault.

Dążąc do uspokojenia atmosfery FIA i Renault prowadziły rozmowy na temat sytuacji kontraktowej Budkowskiego. W ich wyniku ustalono, że obowiązkowy urlop związany ze zmianą pracodawcy zostanie wydłużony z trzech do sześciu miesięcy. W efekcie polski inżynier będzie mógł rozpocząć pracę w Enstone od 1 kwietnia 2018 roku, a więc w praktyce w tygodniu poprzedzającym Grand Prix Bahrajnu.

Chociaż zespoły żądały od FIA wprowadzenia ograniczeń, jakie pozwoliłyby zapobiec w przyszłości podobnym kontrowersjom, organ zarządzający nie ma możliwości wydłużenia okresu obowiązkowego urlopu. Zgodnie ze szwajcarskim prawem pracy może on wynosić maksymalnie trzy miesiące.

„Zespoły były niezadowolone? FIA była niezadowolona!” – stwierdził prezes Federacji, Jean Todt. „Nigdy nie będziesz zadowolony z sytuacji, w której odchodzą od ciebie utalentowani inżynierowie. W naszym przypadku pracownicy podlegają szwajcarskim kontraktom i wynikają z tego pewne ograniczenia. Dlatego obowiązkowy urlop wynosi trzy miesiące. W końcu udało nam się ustalić z Renault, że Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę dopiero 1 kwietnia, a więc sześć miesięcy [po odejściu z FIA]”.

„Jeśli zespoły nie są zadowolone, to mogą zawrzeć między sobą dżentelmeńskie porozumienie i nie zatrudniać żadnego pracownika lub inżyniera FIA bez uszanowania rocznego okresu urlopu. Wszyscy powinni się na to zgodzić. Z naszej strony postaramy się stosować solidne kontrakty, chroniące nas i chroniące ich, ale nie możemy zbyt wiele zrobić” – przyznał były szef Scuderii Ferrari.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.06.2018  Zespoły F1 otrzymują nową wersję przepisów aero na sezon 2019
06.06.2018  FIA zaprezentowała nowy standard kasku
04.06.2018  FIA wyznaczyła trzecią strefę aktywacji DRS na torze w Kanadzie
27.05.2018  FIA oczyściła Ferrari z podejrzeń o łamanie przepisów dotyczących baterii
25.05.2018  FIA oraz FOM proszą Pirelli o uproszczenie nazw ogumienia
Tagi:
FIA
Renault
Todt J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 02.12.2017 08:45[!]
Prima Aprilis :)
marios76, 02.12.2017 14:37[!]
Wpada Budkowski do pracy, a tu gromkie "spadaj jestes na urlopie!" :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca