Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę w Renault od 1 kwietnia

FIA osiągnęła z zespołem porozumienie o wydłużeniu obowiązkowego urlopu polskiego inżyniera.
Nataniel Piórkowski, 1 grudnia 2017, wyświetlenia: 3224<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Na mocy porozumienia zawartego pomiędzy FIA i Renault, były szef działu technicznego F1 Federacji – Marcin Budkowski, będzie mógł rozpocząć pracę dla teamu z Enstone od 1 kwietnia 2018 roku.

Wczesną jesienią konkurencyjne zespoły wyrażały zaniepokojenie agresywnym posunięciem Renault, które zdołało nakłonić do współpracy Budkowskiego. Ze względu na swoją funkcję Polak miał wgląd w projekty rozwojowe bolidów, jakie były przekazywane do akceptacji FIA. Stajnie serii Grand Prix obawiały się, że Budkowski może przekazać ich poufne informacje Renault.

Dążąc do uspokojenia atmosfery FIA i Renault prowadziły rozmowy na temat sytuacji kontraktowej Budkowskiego. W ich wyniku ustalono, że obowiązkowy urlop związany ze zmianą pracodawcy zostanie wydłużony z trzech do sześciu miesięcy. W efekcie polski inżynier będzie mógł rozpocząć pracę w Enstone od 1 kwietnia 2018 roku, a więc w praktyce w tygodniu poprzedzającym Grand Prix Bahrajnu.

Chociaż zespoły żądały od FIA wprowadzenia ograniczeń, jakie pozwoliłyby zapobiec w przyszłości podobnym kontrowersjom, organ zarządzający nie ma możliwości wydłużenia okresu obowiązkowego urlopu. Zgodnie ze szwajcarskim prawem pracy może on wynosić maksymalnie trzy miesiące.

„Zespoły były niezadowolone? FIA była niezadowolona!” – stwierdził prezes Federacji, Jean Todt. „Nigdy nie będziesz zadowolony z sytuacji, w której odchodzą od ciebie utalentowani inżynierowie. W naszym przypadku pracownicy podlegają szwajcarskim kontraktom i wynikają z tego pewne ograniczenia. Dlatego obowiązkowy urlop wynosi trzy miesiące. W końcu udało nam się ustalić z Renault, że Budkowski będzie mógł rozpocząć pracę dopiero 1 kwietnia, a więc sześć miesięcy [po odejściu z FIA]”.

„Jeśli zespoły nie są zadowolone, to mogą zawrzeć między sobą dżentelmeńskie porozumienie i nie zatrudniać żadnego pracownika lub inżyniera FIA bez uszanowania rocznego okresu urlopu. Wszyscy powinni się na to zgodzić. Z naszej strony postaramy się stosować solidne kontrakty, chroniące nas i chroniące ich, ale nie możemy zbyt wiele zrobić” – przyznał były szef Scuderii Ferrari.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
21.09.2018  Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA
17.09.2018  Whiting: Grosjean dopuścił się rażącego zignorowania niebieskich flag
16.09.2018  Grosjean otrzymał dwa punkty karne za ignorowanie niebieskich flag
15.09.2018  FIA zniechęca kierowców do ignorowania limitów toru w siódmym zakręcie
13.09.2018  Zdjęcie konceptu bolidu na sezon 2021 wyciekło do internetu
Tagi:
FIA
Renault
Todt J.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
sneer, 02.12.2017 08:45[!]
Prima Aprilis :)
marios76, 02.12.2017 14:37[!]
Wpada Budkowski do pracy, a tu gromkie "spadaj jestes na urlopie!" :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca