Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2017Australia  Chiny  Bahrajn  Rosja  Hiszpania  Monako  Kanada  Azerbejdżan  Austria  Wielka Brytania  Węgry  Belgia  Włochy  Singapur  Malezja  Japonia  USA  Meksyk  Brazylia  Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

14.12.2017

Haas wstrzyma się z rozbudową zespołu do wprowadzenia limitów budżetowych

Hamilton spodziewa się włączenia Alonso do walki o mistrzowski tytuł

13.12.2017

Wolff: Wehrlein w pełni zasługuje na kontynuowanie kariery w F1

Honda: Zakończenie współpracy z McLarenem przyniosło ulgę

Russia Tass: Williams potwierdzi drugiego kierowcę w piątek

12.12.2017

Wolff: Mercedes wierzy w możliwości i talent Bottasa

Todt: Wybór na trzecią kadencję jest oznaką zaufania środowiska

Gasly ma nadzieję, że silnik Hondy pozwoli STR na regularną walkę o punkty

Lorenzo Sassi dołączy do Mercedesa?

11.12.2017

Pirelli ogłosiło mieszanki opon na trzy pierwsze Grand Prix sezonu 2018

Chinchero: Williams podjął decyzję o zatrudnieniu Sirotkina na sezon 2018

Williams dementuje doniesienia o rozmowach z Rowlandem

Liberty nie wycofa się z planów wprowadzenia do F1 nowych silników

Brown: Współpraca z Hondą uniemożliwiała znalezienie nowych sponsorów

Liberty jest nadal zainteresowane organizacją wyścigów F1 w Las Vegas

09.12.2017

Lewis Hamilton odebrał trofeum mistrzowskie F1 za sezon 2017

08.12.2017

Jean Todt pozostanie prezesem FIA do 2021 roku

Prost: Klienckie zespoły mogą pokonać Renault w sezonie 2018

Aldo Costa nie jest zainteresowany powrotem do Ferrari

Vettel: Formuła E nie jest przyszłością wyścigów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2017  |  2016  |  2015  |  2014
2013  |  2012  |  2011  |  2010
2009  |  2008  |  2007  |  2006
2005  |  2004  |  2003  |  2002
2001  |  2000  |  1999

Michelin nie jest zainteresowany powrotem do F1

Firma nie uważa, aby seria GP zapewniała możliwości transferu technologii do aut drogowych.
Nataniel Piórkowski, 4 grudnia 2017, wyświetlenia: 1366<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Michelin wyklucza możliwość zaangażowania się w najbliższej przyszłości w Formułę 1.

Francuska firma, która po raz ostatni dostarczała ogumienie do serii Grand Prix w sezonie 2006, rozważała powrót do sportu przy okazji ostatniej procedury przetargowej FIA. Szef koncernu – Pascal Couasnon podkreśla jednak, że na chwilę obecną Michelin nie jest zainteresowany Formułą 1.

„Nie będziemy uczestniczyć w serii, która nie zapewnia nam żadnych wyzwań i nie daje możliwości transferu technologii do samochodów drogowych” – stwierdził w rozmowie z magazynem Speed Week.

„W Formule 1 nie możemy nawet wykorzystywać 18-calowych obręczy kół, a opony są stworzone w taki sposób, aby wytrzymywać krótkie przejazdy. Nie jesteśmy tym zainteresowani” – dodał.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
06.02.2016  Michelin nadal zainteresowany powrotem do Formuły 1
25.07.2015  Horner: Finanse nie powinny decydować o wyborze dostawcy opon
22.07.2015  Ecclestone zadecyduje o nowym kontrakcie na dostawę opon
09.07.2015  Couasnon: Michelin może przywrócić element ekscytacji do F1
20.06.2015  Pirelli zaskoczone odważnymi propozycjami Michelin
Tagi:
Michelin

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
piwo, 04.12.2017 10:14[!]
oho. michelin pokazal f1 faka. niezle. ciekawe co na to goodyear.
JuJu_Hound, 04.12.2017 10:17[!]
Relacje obu podmiotów nie są idealne od czasu GP USA 2005
kumien, 04.12.2017 10:39[!]
Bez powrotu do tankowania zmiana dostawcy opon nie ma sensu. Dziwię się, że Liberty od tego nie zaczęła zmiana w F1.
bartoszcze, 04.12.2017 12:16[!]
Po prostu nie potrafią zrobić opon.
Jacobss, 04.12.2017 12:36[!]
@JuJu_Hound

To nie ma nic wspólnego z USA 2005. Po prostu Michelin nie jest zainteresowany serią, która nie stwarza żadnych możliwości rozwoju. Bo co to za rozwój, kiedy nie ma konkurencji pośród opon i jest zakaz testów? Jak się rozwijać?

W ogóle ludzie wracają do tego USA 2005, zapominając że wtedy był głupi przepis zakazujący zmiany opon przez cały wyścig i że w następnym roku, kiedy już były zmiany opon dopuszczone to nie było żadnego problemu podczas wyścigu w USA.

@bartoszcze

Co za bzdety. Kimś, kto nie potrafi zrobić opon jest raczej Pirelli. Od 6 lat miotają się z lewa w prawo i z prawa na lewo. Albo się rozlatują, albo są tak twarde, że kierowcy nie potrafią ich dogrzać i nie dają żadnej przyczepności. A jak się je ciśnie to zaraz się przegrzewają i rozlatują. W tym sezonie nie było wcale wiele lepiej, o czym świadczy że hardy praktycznie w ogóle nie były używane.
bartoszcze, 04.12.2017 13:01[!]
@Jacobss
Michelin nie potrafi zrobić opon w obecnej specyfikacji, wyraźnie powiedzieli że oni tylko niskoprofilowe mogą, a jak trudniejsze, to nie.
Pirelli natomiast robiło takie opony jakie u nich zamawiano, i to przy bardzo ograniczonej możliwości testowania...
rno2, 04.12.2017 14:48[!]
@Jacobss
Pirelli robi takie opony, jakie im każą. Te rozlatujące się po jednym kółku to nie był ich wymysł, czy ich nieudolność. Po prostu o takie zostali poproszeni i takie stworzyli.
Poza tym nie można generalizować, że opony albo się rozpadają po kilku minutach, albo są twarde jak kamień. Zbyt wiele zmiennych leży po stronie torów, żeby zwalać całą odpowiedzialność na gumy...
mich909090, 04.12.2017 22:11[!]
I dobrze. Mogą się wypchać z tymi 18 calowymi obręczami. Wyglądają idiotycznie w bolidzie F1.
buran70, 05.12.2017 13:13[!]
@bartoszcze

Widzę, że niewiele wiesz o produkcji opon, to trochę oświecę. Duzo trudniej jest zrobić oponę niskoprofilową niż balon wysokoprofilowy jaki jest w F1.
Zresztą w sklepie porównaj ceny opon niskoprofilowych i standardowych - po niej widać różnice w doborze materiałów i trudności wykonania.
bartoszcze, 06.12.2017 08:12[!]
@buran70
Faktycznie, ceny niskoprofilowych opon do F1 ostatnio w markecie wyższe niż standardowych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca