Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

16.12.2018

Brawn: Nowe przepisy na sezon 2019 to pierwszy krok w zmienianiu F1

14.12.2018

Giovinazzi: Raikkonen ma motywację, by ścigać się dla Saubera

Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego

13.12.2018

Szafnauer: Stroll prezentuje osiągi na poziomie Ocona

Monza chce otrzymać 100 milionów euro na modyfikacje toru

Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari

Vettel: Mam mieszane odczucia związane z powrotem Kubicy

12.12.2018

Zespoły odrzuciły propozycję likwidacji przepisu o starcie na oponach z Q2

Kubica: Sezon 2019 jest perfekcyjnym momentem na powrót do F1

Sainz: McLaren nie kopiuje bolidu Red Bulla

Sirotkin został zaproszony przez Audi na testy samochodu DTM

11.12.2018

Bottas weźmie udział w Arctic Lapland Rally

Andreas Seidl dołączy wkrótce do McLarena

Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni

Przyszłość GP Meksyku stoi pod znakiem zapytania?

10.12.2018

Pirelli wybrało mieszanki ogumienia na pierwsze wyścigi sezonu 2019

Gasly nie obawia się o swój status w Red Bullu

Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł

Wolff wieszczy Mickowi Schumacherowi udaną karierę w F1

Verstappen: Nie możemy od razu stracić cierpliwości do Hondy

Więcej wiadomości

  Archiwum 2017
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Marchionne: Groźby odejścia Ferrari z F1 są poważne

Szef grupy FCA potwierdził, że umowa w sprawie Alfa Romeo Sauber obowiązuje tylko do 2020 roku.
Nataniel Piórkowski, 4 grudnia 2017, wyświetlenia: 2200<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Sergio Marchionne po raz kolejny stwierdził, że Ferrari może odejść z F1 po zakończeniu sezonu 2020.

Ferrari wyraża dezaprobatę dla koncepcji jednostki napędowej, jaka ma być wykorzystywana w sporcie od 2021 roku. Według Marchionne Liberty Media pragnie zbyt mocno upodobnić Formułę 1 do amerykańskich serii, wprowadzając standardowe podzespoły i próbując wyrównać osiągi pomiędzy zespołami.

„Mówimy poważnie. Musimy znaleźć rozwiązanie i sądzę, że Chase [Carey – dyrektor F1] zdaje sobie sprawę z tego, że nie możemy się wycofać. Musimy wypracować model, który będzie dobry dla sportu, ale zamierzamy otwarcie mówić o rzeczach, jakich nie akceptujemy” – powiedział szef koncernu FCA.

Marchionne dodał, że ostatnia umowa sponsorska z Sauberem, dzięki której od kolejnej kampanii do Formuły 1 powróci marka Alfa Romeo, została podpisana tylko do 2020 roku. „Porozumienie w sprawie Alfy podpisane z Sauberem wygasa w 2020-21, gdy Ferrari może odejść z Formuły 1. Przez wzgląd na sport musimy znaleźć rozwiązanie. Musimy osiągnąć kompromis”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
14.12.2018  Ferrari zaprezentuje nowy bolid 15 lutego
13.12.2018  Motorsport.com: Schumacher bliski dołączenia do Akademii Kierowców Ferrari
11.12.2018  Binotto otrzymał oferty pracy z konkurencyjnych stajni
10.12.2018  Vettel: Potrzebujemy ostatniego kroku, aby skuteczniej walczyć o tytuł
10.12.2018  Sirotkin i Wehrlein liczą się w walce o posadę kierowcy rozwojowego Ferrari
Tagi:
Ferrari
Marchionne S.
Sauber
Alfa Romeo

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 04.12.2017 10:29[!]
To zabierz zabawki i uciekaj.
Dosyć szantażowania całego sportu, tylko dlatego, że jest się jego ikoną.
F1 przerwała po śmierci Senny, przetrwała odejście Schumachera to i przetrwa odejście Ferrari.
Wielkie oburzenie, bo nowy właściciel sportu chce dzielić pieniądze sprawiedliwie i chce stworzyć warunki zachęcające nowe firmy do zaangażowania się w sport...
ergie, 04.12.2017 12:13[!]
Żałosne...
RY2N, 04.12.2017 12:37[!]
Nie chodzi o szantaż.
Ferrari przystąpiło w 1950 roku do dyscypliny sportowej, która pozwalała wyłonić najlepszy samochód sportowy na świecie. Jesli dyscyplina się zmieni na inną (np. taką, która służy wyłonieniu najlepszego kierowcy na świecie), to po prostu Ferrari odejdzie. Lojalnie informują o tym zawczasu.
Oczywiście świat się nie zawali, po prostu Formuła 1 jaką znamy przestanie istnieć. Po pewnym czasie pewnie zmieni się logo i nazwa tej serii np. na Formuła RedBull czy Formuła Renault. Wszyscy będa mieć jednakowe bolidy i tyle. Powstanie jeszcze jedna z setek serii wyścigowych, które są adresowane do innego typu kbica. Na pewno nie do kibiców o zacięciu konstruktorsko-technicznym tylko bardziej humanistycznym - postrzegającym przede wszystkim kierowców jako herosów. Będa oni mieli swoje fan-kuby, będzie wymiana koszulek po wyścigu, piski fanek na konferencjach itp. Co kto lubi.
O Ferrari nie trzeba się martwić, bo zapewne dogada się zinnymi producentami i powoła nowy rodzaj wyścigów, w którym jak dawniej będzie się dało wyłonić najlepszy samochód.
rno2, 04.12.2017 12:47[!]
@RY2N
Ale kto mówi, że od 2021 roku nie będzie się liczył bolid, tylko kierowca?
A jak już jesteśmy przy konstruowaniu bolidów, to kunszt w ich budowie powinni pokazywać inżynierowie, a nie księgowi.
Ciekawe czy jak Ferrari dołączało do F1 w 1950 roku to też dołączali z myślą, że w przyszłości będą dostawali 100 baniek ekstra za to że są i będą mieli prawo weta?
Serio wolę 3 zespoły pokroju Force India z kreatywną kadrą, niż jedno nabzdyczone Ferrari, które od X lat ma największe przywileje, a mimo to nie potrafi nic ugrać...
marcelo92, 04.12.2017 15:33[!]
Jedno nabzdryczone Ferrari ? Ktos tu chyba wypadl z obiegu informacji. Akurat Renault z Mercedesem tez nie sa zadowoleni ze zmian. Ogladanie Force India ? Z calym szacunkiem, to gowno nie ogladanie. Jak ktos chce jakis szczytnych celow i idei w sciganiu to niech zainteresuje sie inna seria wyscigowa. F1 to pieniadze i ciagly rozwoj, a nie szukanie rownych podzialow. Obecnie dysproporce w budzetach sa za duze, ale nie moze taki Haas dostawac tyle co Ferrari.
rno2, 04.12.2017 15:45[!]
Cytat :
F1 to pieniadze

Oczywiście taka była dewiza założycieli F1 w 1950 roku.
Cytat :
ale nie moze taki Haas dostawac tyle co Ferrari

Jeśli zdobędzie na koniec sezonu tyle samo punktów co Ferrari, to dlaczego ma dostać mniej kasy?
Jestem zwolennikiem premiowania najlepszych, ale w tej chwili wygląda to tak, że Mercedes, Ferrari i Red Bull zgarniają z talerza prawie wszystko, a ochłapy są dzielone na pozostałych...
Cytat :
Ogladanie Force India ? Z calym szacunkiem, to gowno nie ogladanie.

Sorry, ale ja wolę oglądać jazdę dwóch wyrównanych kierowców, niż ślamazarne poruszanie się po torze Kimiego, który nie umie, a nawet nie może dorównać osiągom Vettela.
Cytat :
Akurat Renault z Mercedesem tez nie sa zadowoleni ze zmian

Póki co oni nie pajacują z groźbami wycofania się ze sportu. Ferrari po raz kolejny robi z tego cyrk. Coś jest nie po ich myśli, to grożą odejściem i malują obraz jaka to F1 będzie biedna bez nich...
macieiii, 04.12.2017 16:09[!]
jeśli Liberty zacznie posuwać się za daleko czy w silnikach, czy w zbyt dużej ilości GP usa, to dobrze że jest tupiące nóżką Ferrari. W sprawie podziału pieniędzy jest dziecinada, ale mogą sporo pomóc.
Yurek, 04.12.2017 16:16[!]
Przecież to już jest nudne. Wypad, jednego szkodnika mniej.
RY2N, 04.12.2017 16:17[!]
@rno2
Chodzi o swobodę rozwoju konstrukcji całego bolidu. Dla prawdziwych konstruktorów idealnie by było żeby była duża swoboda co do prac nad wszystkimi elementami bolidu. Zeby można było dawać silnik z przodu lub z tyłu, żeby liczba i układ kół był dowolny, żeby dopuścili dowolną realizację zwiększania docisku (dmuchawy, dyfuzory, spódniczki), żeby dać swobodę odnośnie liczby cylindrów, spręzarek lub nawet typu silnika (także turbina gazowa, wankel). Tylko wtedy jest postęp i wprowadzanie nowych rozwiązań, które mogą przejść do samochodów drogowych. Jeśli wszystko ujednolicisz - tracisz postęp. Zobacz sobie z oponami - jaki cyrk się zrobił rok i 2 lata temu gdy jest jeden dostawca i firmy nie moga rywalizować.
Oczywiście - pełna swoboda eskaluje koszty i stąd konieczny jakiś kompromis, ale nie powinno iść to w stronę dużej standaryzacji (co najwyżej można standaryzować elementy które się nie przydadzą w rozwoju samochodów drogowych - np. centralne nakrętki kół, T-wingi, płetwy rekina albo halo).

Natomiast jestem skłonny się zgodzić, że trzeba odejść od podziału kasy z premią dla zasłużonych zespołów. Powinne być proste zasady podziału według punktów i tyle.
Maciek znafca, 04.12.2017 17:00[!]
Ferrari chce kompromis: albo wygrywamy albo spadamy stad. To bardziej szantaż niż kompromis. Nie wyobrażam sobie F1 bez Ferrari.
Kamikadze2000, 04.12.2017 17:48[!]
Jejku skoro chcą odchodzić to droga wolna. Po co tak się boją o utratę "gigantów", którzy mają w nosie dobro F1 - patrzą tak na prawdę jedynie na własny interes. Szczerze to nie mam nic przeciwko temu, aby nie było żadnego fabrycznego zespołu. Stawka przynajmniej się bardziej wyrówna i wartość tytułu mistrzowskiego kierowców zyska na większym znaczeniu. Bo obecnie to tylko prestiżowy pucharek, aczkolwiek w kwestii sportowej mający marginalne znaczenie. :P
marcelo92, 04.12.2017 18:00[!]
Jak Mercedes nie pajacuje ? A wypowiedzi Wolfa i Laudy, że nowi właściciele jeszcze nic nie zrobili i z F1 chcą zrobić drugi Nascar ? Lauda jasno powiedział, że jak się nic nie zmieni w kwestii silników Mercedes będzie musiał sie zastanowić nad swoją przyszłością. Ferrari oczywiście stawia sprawe jasno, ale dobrze, że jest takie Ferrari. Nagle będzie można się obudzić w świecie nowej F1, gdzie 1/3 wyścigów bedzie rozgrywana w USA.

Jak Ferrari nie wygrywa to odchodzi z F1 ? Ciekawy wniosek, na dobrą sprawę żeby wyjąć dominacje Schumachera to ich ostatnie 20 lat wcale nie jest takie kolorowe.
Maciek znafca, 04.12.2017 18:14[!]
Ciekawe podejście skoro 'wyjmujesz' z ich dorobku największa dominację jednego kierowcy w dziejach sportu. Od czasów ostarnich tytułów mija już dekada i najwidoczniej tracą cierpliwość, inaczej nie groziliby odejściem, bo gdyby osiągali wyniki jak Mercedes w ogóle nie braliby tego pod uwagę. Dochodzą tez idiotyczne pomysły liberty, którzy chcą zrobić z europejskiej królowej sztuczną, wolną Amerykankę.
bartoszcze, 04.12.2017 19:19[!]
Ktoś złośliwy mógłby przypomnieć, że w pierwszych mistrzostwach F1 rządziło Alfa Romeo, które dwa lata później wycofało się z rywalizacji. Później był Mercedes, który po dwóch mistrzostwach się wycofał. Maserati zdobyło tytuł i się wkrótce wycofało, nie inaczej Vanwall..
Maciek znafca, 04.12.2017 21:02[!]
Ktoś złośliwy mógłby przypomnieć, że były to lata 50' i troszeczkę się zmieniło od tego czasu. I jeszcze ktoś złośliwy mógłby dodać, ze Mercedes nie wycofał się ze względów sportowych.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca