Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.01.2019

Sauber ogłosił datę prezentacji bolidu na sezon 2019

Racing Point pozyskało sponsora tytularnego?

Sainz: F1 musi tworzyć pozytywny przekaz wokół zmian na sezon 2021

Sainz Senior: McLaren obrał zupełnie nową filozofię projektując bolid

Tost: Honda nie znajduje się daleko od czołowych producentów

Przyszłość Renault w Formule 1 znajduje się pod znakiem zapytania?

20.01.2019

Finlandia myśli o organizacji Grand Prix F1

Ricciardo: Nie chciałem ryzykować startów z silnikiem Hondy

Vettel: Michael byłby dumny z osiągnięć syna

19.01.2019

Mick Schumacher dołączył do juniorskiego programu Ferrari

18.01.2019

Kubica: W sezonie 2019 będę bardziej debiutantem niż weteranem

Albon: Chcę jak najszybciej osiągnąć konkurencyjne tempo

Green: Bolidy w sezonie 2019 będą dużo wolniejsze

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

AMuS: Mercedes osiągnie moc 1000 koni mechanicznych w 2019 roku

Gazeta na podstawie danych z GPS oszacowała moc jednostek poszczególnych producentów.
Mateusz Szymkiewicz, 3 stycznia 2018, wyświetlenia: 4428<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Niemiecki Auto Motor und Sport dotarł do danych GPS z sezonu 2017, na podstawie których oszacował moc układów napędowych poszczególnych producentów.

Kilkanaście dni temu szef działu silnikowego Mercedesa – Andy Cowell, zdradził, że producent jest bliski osiągnięcia mocy 1000 koni mechanicznych ze swoją jednostką. Według Auto Motor und Sport, pod koniec 2017 roku układ napędowy niemieckiego koncernu dysponował mocą 949 koni mechanicznych i zdaniem Michaela Schmidta, przy tym tempie rozwoju Mercedes przekroczy barierę 1000 koni już w sezonie 2019, a nie jak zakłada Cowell, w 2020 roku.

Z dalszej części raportu AMuS dowiadujemy się, iż na podstawie danych z GPS jednostka Ferrari miała pod koniec sezonu 2017 moc 934 koni mechanicznych, Renault 907, natomiast Hondy tylko 860. Według fińskiego Ilta Sanomat, Ferrari jako cel na 2018 rok postawiło sobie podniesienie mocy układu napędowego o kolejne 40 koni.

Z kolei szef Renault – Cyril Abiteboul, uważa, że problemy francuskiego producenta z rozwojem silnika są winą Flavio Briatore, który był szefem fabrycznej ekipy w latach 2002-2009. „Wciąż płacimy cenę za decyzję Flavio o zwolnieniu setek osób w 2007 roku, kiedy zamrożono rozwój silników” – stwierdził Abiteboul.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
16.01.2019  Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty
14.01.2019  Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?
10.01.2019  Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020
08.01.2019  Hamilton: Nie chcę powtórki poleceń zespołowych z Soczi
24.12.2018  Bottas przyznał, że mocno przeżył odpadnięcie z wyścigu w Baku
Tagi:
Mercedes
Ferrari
Renault
Honda

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
kumien, 03.01.2018 13:32[!]
Cyril znowu płacze i znowu wina innych osób, ze Renault jest tam gdzie jest. To nie wina kryzysu w 2007 i pewnie decyzji z centrali, aby ciąć wydatki na F1 i kadry. To nie wina kierownica Reanult Sport za zmianami w formacie silników i to również nie wina słabego zarządzania zasobami w aktualnym zespole. Jak zawsze wina leży daleko od osób które się wypowiadają.
krecik705, 03.01.2018 14:11[!]
Jeśli MGU-K istotnie dodaje 160KM to parametry silników spalinowych, biorąc pod uwagę objętość skokową i zaawansowanie techniczne, robią wrażenie niezależnie od producenta.
marios76, 03.01.2018 14:33[!]
Honda powinna miec przez pierwsze trzy lata limit pojemnosci 2,0litra, przez 3 kolejne 1,8 i dopiero przejsc na 1,6 :) Nie sadze zeby na podsatwie danych z GPS mozna bylo okreslac moc silnika, w dodatku z taka dokladnoscia, ale faktem jest brak u Hondy dobrych 100 koni co owocuje V maks nawet 10% nizsza niz u czolowki. A tu gdzie sie klania fizyka- gdzie + 10% mocy nie jest rowne podniesieniu predkosci o 10%, warto zauwazyc, ze deficyt mocy jest... Wiekszy!
krecik705, 03.01.2018 17:32[!]
Mogę się zgodzić, natomiast oprócz samych wartości momentu obrotowego i mocy duże znaczenie może też mieć wykres charakterystyki szybkościowej, czego wypadkową może być wspomniane przez ciebie 10%. Ta różnica mocy wcale nie musi być tak duża jak twierdzisz.
marios76, 04.01.2018 05:56[!]
@krecik705 Realnie- weź za przykład normalne drogowe auto, ale tak w zaokragleniu- nie bawimy się w różne nadwozia docisk, masę, opory itp. Nie znajdziesz też takich rozbieżności w jednym modelu...
Auto potrzebuje ok 25 koni mechanicznych, by osiągać 100km/h by osiągało 200km/h to silnik musi rozwijać jakieś 100koni- czyli około 4 razy tyle. Kolejna magiczna granica i 300km/h to już auta typowo sportowe z silnikami w okolicach 400koni mechanicznych. Następna bariera 400km/h jest osiągana bądź zbliżają się do niej drogowe potwory z mocami ... 800, 1000, czy ponad tysiąc koni mechanicznych. Łatwo zauważyć, że na 100km różnicy przy prędkościach rzędu 300 a 400 kilometrów na godzinę moc musi ulec podwojeniu. Jeżeli różnice prędkości osiąganych przez oliwy McLarena są rzędu 20-30km/h to łatwo sobie wyobrazić, że tu nie chodzi o kilka czy kilkadziesiąt koni mocy. Nie szukaj proszę szczegółów, ale jeżeli 300 konne auto pojedzie 270, a 400konne około 300km/h; to zobacz jak wielka różnica w mocy powoduje taka stratę! Pomijając docisk na różnych torach, pomijając okresy sezonu i ustawienia bolidów na poszczególnych torach osobiście stratę Hondy do Mercedesa czy Ferrari oceniam na 100koni mechanicznych lub... więcej! Tego już nie da się ocenić , policzyć, sprawdzić ale nie ma mowy, by przy zbliżonych mocach (w zakresie kilku procent- kilkudziesięciu koni) różnice zawsze na niekorzyść McLarena były aż tak wielkie.
bartoszcze, 04.01.2018 07:57[!]
@krecik705
To nie jest "jeśli", z regulaminu wynika że tyle może dodawać, i niewątpliwie z taką mocą pracuje MGUK (problemem nie jest moc tego urządzenia, ale dostarczanie mu energii z baterii i MGUH na dystansie okrążenia).
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca