Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.06.2018

Honda - od katastrofy z McLarenem do umowy z Red Bullem

Abiteboul: Chcemy by Red Bull żałował zakończenia współpracy z Renault

Dwie strefy DRS podczas Grand Prix Francji na Paul Ricard

Yamamoto: Red Bull nie będzie miał statusu fabrycznego zespołu Hondy

Pirelli ujawniło wybory kierowców na Grand Prix Austrii

Marko: Renault zmusiło nas do wczesnej decyzji o dostawcy na sezon 2019

Źródło bliskie Vijaya Mallyi dementuje spekulacje o sprzedaży Force India

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Kubica: Obecne bolidy F1 są zbyt ciężkie

Polak uważa, że zredukowanie masy rozwiązałoby wiele problemów.
Mateusz Szymkiewicz, 8 marca 2018, wyświetlenia: 3502<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Robert Kubica uważa, że obecna generacja bolidów Formuły 1 jest zbyt ciężka, co ma negatywny wpływ na odczucia z jazdy.

Polak wypadł ze stawki Formuły 1 na początku 2011 roku, gdy bolidy były konstruowane na podstawie innych przepisów, natomiast za plecami zawodników znajdowały się wolnossące silniki V8 z systemem KERS. Obecnie są to turbodoładowane sześciocylindrowe układy, wspomagane dwoma systemami hybrydowymi.

Zmiana ta wpłynęła na podniesienie masy bolidów, na co zwrócił szczególną uwagę Robert Kubica w rozmowie z Auto Motor und Sport. „Pierwszą rzeczą, na którą zwróciłem uwagę, była masa. Obecnie bolidy są zbyt ciężkie o około sześćdziesiąt kilogramów. W wolnych zakrętach czuję się, jakbym prowadził autobus” – powiedział 33-latek.

Mimo to obecna generacja bolidów F1 jest jedną z najszybszych w całej historii, umożliwiając notowanie rekordowych czasów okrążeń. Kubica podkreśla jednak, iż konstrukcje, za kierownicą których rywalizował w wyścigach, pozwalały na zupełnie inną jazdę. „One ważyły 605 kilogramów i dysponowały 50 kilogramowym balastem. Opony miały łatwiejsze życie, więc mogłeś atakować cały wyścig. Dzisiaj jest to niemożliwe. Trzeba wszystkim odpowiednio zarządzać. Z zewnątrz wygląda to tak, jakby każdy kierowca jechał swój wyścig, a jest tak, ponieważ wszyscy trzymają od siebie dystans, by unikać przegrzewania”.

Polak zapytany, co miałoby najlepszy wpływ na poprawę bolidów Formuły 1, odpowiedział: „Obniżenie masy. Wiele problemów rozwiązałoby się wtedy samo”.

Na koniec zwycięzca Grand Prix Kanady 2008 dodał, iż nie uważa, by częste wskazówki dla kierowców ze strony inżynierów wynikały ze zbyt skomplikowanej obsługi jednostek napędowych. „Dzisiejsi zawodnicy mogą być zbyt leniwi. Nie widzę powodów, dla których dobry kierowca potrzebuje jakichkolwiek wskazówek z garażu” – zakończył Kubica.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.06.2018  Kubica: Rozczarowujący start sezonu wpłynął na nastroje w Williamsie
05.06.2018  Kubica i Rowland wezmą udział w testach na Hungaroringu z Williamsem
29.05.2018  Raikkonen dementuje plotki o powrocie do startów w WRC
21.05.2018  Kubica: Nie ma magicznych rozwiązań na problemy Williamsa
19.05.2018  Auto Hebdo: Kubica może zastąpić Hartley'a w Toro Rosso
Tagi:
Kubica R.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Mariusz, 08.03.2018 09:54[!]
To chyba pierwsza tak rozbudowana wypowiedź Roberta Kubicy od czasu ogłoszenia jego kontraktu z Williamsem, a może nawet i jeszcze dłuższego czasu. Ale to dobry moment, na tego typu komentarze, ponieważ jest to wypowiedź w pełni merytoryczna i poparta pełniejszym zaznajomieniem się z obecną konfiguracją samochodu F1.
Ralph1537, 08.03.2018 12:46[!]
FIA niech słucha i wprowadza zmiany :)
Aquos, 08.03.2018 18:34[!]
Ostatnie zdanie - perełka :)
Vhat, 09.03.2018 08:16[!]
Raczej wątpie, żeby ktokolwiek wziął zdanie RK pod uwagę, ale porównanie bolidów po takim przeskoku czasowym jest dość trafne...

Ostatnie zdanie w klimatach Kimiego: "Leave me alone, I know what I'm doing!" :)
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca