Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

20.06.2018

Honda - od katastrofy z McLarenem do umowy z Red Bullem

Abiteboul: Chcemy by Red Bull żałował zakończenia współpracy z Renault

Dwie strefy DRS podczas Grand Prix Francji na Paul Ricard

Yamamoto: Red Bull nie będzie miał statusu fabrycznego zespołu Hondy

Pirelli ujawniło wybory kierowców na Grand Prix Austrii

Marko: Renault zmusiło nas do wczesnej decyzji o dostawcy na sezon 2019

Źródło bliskie Vijaya Mallyi dementuje spekulacje o sprzedaży Force India

19.06.2018

Alonso: Start w Indianapolis 500 jest ponowie wysokim priorytetem

Pracownicy McLarena chcą powrotu Martina Whitmarsha do zespołu?

Newey nie dementuje plotek o przejściu do Renault

Marko: Liberty musi wyłożyć na stół nowe przepisy

Red Bull oficjalnie przechodzi na jednostki Hondy od sezonu 2019

Autosport: Red Bull podjął decyzję o zmianie dostawcy silników

18.06.2018

Alonso obawiał się utraty zwycięstwa w ostatnich godzinach Le Mans

Abiteboul: Renault prawie spełniło oczekiwania na pierwszą połowę sezonu

Leclerc: Przejście z F2 do Formuły 1 było trudniejsze niż sądziłem

17.06.2018

Toyota #8 odniosła zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

16.06.2018

GP Belgii pozostanie w kalendarzu F1 co najmniej do 2021 roku

15.06.2018

Williams nie porzuci rozwoju tegorocznego bolidu

Red Bull nie zamierza ulegać ultimatum Renault

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Grosjean: Wznawianie wyścigów z pól startowych może kończyć się chaosem

Francuz zdradził, iż bolid na zużytych i zimnych oponach jest praktycznie poza kontrolą.
Mateusz Szymkiewicz, 8 marca 2018, wyświetlenia: 2090<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Romain Grosjean uważa, że wznawianie wyścigu z pól startowych po okresie neutralizacji, może doprowadzać do chaosu.

Władze Formuły 1 powróciły do pomysłu porzucenia lotnej formy restartu, kiedy na torze konieczna jest interwencja samochodu bezpieczeństwa. Po zakończeniu zajęć w ramach zimowych przygotowań do sezonu 2018, kierowcy ustawiają się na polach startowych na zużytych oponach, symulując całą procedurę.

Jak zdradził Romain Grosjean, który wczoraj brał udział w testach nowej procedury restartu, bolid na niedogrzanym oraz zużytym ogumieniu jest niemal poza kontrolą. „Moim zdaniem może dojść do wielkiej kraksy. Można stracić kontrolę nad bolidem na prostej. Szczerze mówiąc nie miałem z tego radości, sama próba wrzucania kolejnych biegów lub ich redukowania była szalona. Bottas, który był przede mną, miał podobnie. Bolid jest niezdolny do jazdy. Byłem jednym z kierowców, którzy jako pierwsi ustawili się na polach, więc czekaliśmy dosyć długo. Po restarcie czułem się jak na slickach na mokrej nawierzchni. Każda zmiana biegów kończyła się uślizgiem tylnej osi, a redukcja blokowała koła. Przy kierowcach na świeżych oponach, podczas gdy ty masz już zużyte, stracisz 25 sekund na pierwszym okrążeniu” – powiedział kierowca Haasa.

Francuz porównał potencjalne skutki restartu z pól startowych do wypadków, jakie dochodziły po lotnym wznowieniu wyścigu na mokrej nawierzchni. „Na niektórych torach powinno być dobrze, ponieważ możesz osiągnąć odpowiednią temperaturę [ogumienia]. W Kanadzie są takie warunki, ale w Chinach nie sądzę, byśmy ponownie mogli uzyskać właściwe parametry. Po prostu chcę powiedzieć, że z moim doświadczeniem uważam to za niebezpieczne. Być może inni nie mają takich samych wrażeń, ale nie czuję się pewnie na zimnych oponach”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
09.06.2018  Grosjean uszkodził przednie skrzydło bolidu w wyniku potrącenia świszcza
24.05.2018  Hamilton zadowolony z powrotu grid girls przy okazji GP Monako
23.05.2018  Steiner: Pozycja Grosjeana w Haasie jest bezpieczna
15.05.2018  Steiner broni postawy Grosjeana w sezonie 2018
13.05.2018  Grosjean został ukarany cofnięciem o 3 pozycje na starcie GP Monako
Tagi:
Grosjean R.
F1 ogólnie

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
marcelo92, 08.03.2018 10:05[!]
Ja to mam taki pomysł, że jak Liberty chce uatrakcyjnić wyścigi to wyjeździe samochodu bezpieczeństwa odwracajmy stawkę. Emocje gwarantowane. Mniej więcej tyle jest sensu z wznawiania wyścigu z pól startowych.
Sasilton, 08.03.2018 10:25[!]
Mamy halo, teraz możemy się rozbijać.
Tetracampeon, 08.03.2018 10:31[!]
Cytat Sasilton :
Mamy halo, teraz możemy się rozbijać.


Co za ironia. :)
kovalf122, 08.03.2018 10:51[!]
Grosjean za Spa 2012 nigdy nie powinien zabierać głosu na temat ruszania z pól startowych.
Cytat :
Po prostu chcę powiedzieć, że z moim doświadczeniem uważam to za niebezpieczne.

Kierowcy o wiele bardziej doświadczeni i renomowani nie rozpaczają w ten sposób.
WrobelGP, 08.03.2018 10:55[!]
Kolizje były w tym sporcie, są i będą. I po lotnych startach się zdarzały. Oby słowa tego płaczka przeszły bez echa.
bartoszcze, 08.03.2018 14:50[!]
Cytat kovalf122 :
Grosjean za Spa 2012 nigdy nie powinien zabierać głosu na temat ruszania z pól startowych

Przecież nie miał tam problemu z ruszeniem z pola startowego.
Wywi, 08.03.2018 15:18[!]
Myślałem, że po tym jak ogarnął się w 2013 roku i był naprawdę solidnym zawodnikiem, to będą z niego ludzie... Ale z nim jest coraz gorzej: te kłótnie przez radio na temat tego jak to hamulce nie działają, jak to inni źle jeżdżą, a teraz takie piękne zdanie na temat wznawiania wyścigów. To nie nauka jazdy, to królowa sportów motorowych! Coś czuję, że to ostatni sezon Romana. Ewentualnie dostanie się do Ferrari jako rozwojowy i będzie szczęśliwy, że jest "ważną" osobą w Ferrari.
lolek99, 08.03.2018 20:56[!]
On ma zawsze problemy, ja nie wiem, gdzie ten facet ma problem.
marrcus, 09.03.2018 01:53[!]
durnota goni durnote w tych nowych przepisach
Maciek znafca, 09.03.2018 13:23[!]
On cos o tym wie mając na myśli Spa z 2012 roku :)
marios76, 12.03.2018 06:45[!]
Sam potrafi wprowadzić w procedurę startu tyle haosu , że mógłby sobie darować takie komentarze. :) Jeszcze te wyliczenia-25 sekund. Może 24 albo 26, może tylko kilka ?
Biedaczek, ma tyle problemów z hamowaniem , a teraz jeszcze dojdą te ze startem, to go w końcu zwalnia...
Żadna symulacja tego nie odda lepiej niż wyścig, ale mam nadzieje, ze one będą przebiegały sprawnie i obędzie się bez SC czy restart ów. A przy ewentualnej koniecznosci, nie będzie to jakimś problemem
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca