Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

17.01.2019

Chester: Zmiany na sezon 2019 będą miały niewielki wpływ na wyprzedzanie

16.01.2019

Niki Lauda został wypisany ze szpitala

Robert Kubica - Droga do powrotu (Część 3)

Elkann dementuje spekulacje o kolejnych roszadach w Ferrari

Villeneuve: Powiązania z Mercedesem zablokowały Oconowi dalsze starty

Sebastien Buemi pozostanie trzecim kierowcą Red Bull Racing

Autosport: Ferrari zamierza sprawdzić najnowszy bolid 17 lutego

15.01.2019

Haas będzie kontynuował bliską współpracę techniczną z Ferrari

Mick Schumacher dołączy do akademii młodych kierowców Ferrari?

14.01.2019

Verstappen: Współpraca z sędziami była konstruktywnym doświadczeniem

Prezentacje zespołów F1 przed sezonem 2019

Budkowski: Przed Renault trzy lata atakowania rywali

Mercedes przygotował zupełnie nowy silnik na sezon 2019?

Stefano Domenicali może powrócić do Ferrari?

11.01.2019

Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA

Brown: Nie zamierzamy wywierać zbyt dużej presji na Norrisie

Rosberg: Vettel może mieć problem z pokonaniem Leclerca

Ferrari: Musieliśmy zwolnić Arrivabene, aby w zespole pozostał Binotto

10.01.2019

Ocon zdeterminowany, by powrócić do Formuły 1 w sezonie 2020

Andreas Seidl został nowym dyrektorem zarządzającym McLarena

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2019  |  2018  |  2017  |  2016
2015  |  2014  |  2013  |  2012
2011  |  2010  |  2009  |  2008
2007  |  2006  |  2005  |  2004
2003  |  2002  |  2001  |  2000
1999

Toro Rosso rozważy przyjęcie kar za taktyczne wymiany silników

Zdaniem Franza Tosta ograniczenie regulaminowej puli jednostek jest szalonym posunięciem.
Nataniel Piórkowski, 12 marca 2018, wyświetlenia: 2856<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Szef Toro Rosso – Franz Tost uważa, że na pewnym etapie sezonu jego zespół będzie musiał przedyskutować z Hondą opcję przyjęcia kar za taktyczne wymiany jednostek napędowych.

Od tego roku każdy z kierowców F1 będzie mógł bezkarnie skorzystać z trzech silników spalinowych. Pula MGU-K, układu magazynowania energii i elektroniki sterującej zostanie ograniczona do dwóch na sezon. Chociaż producenci pracowali nad poprawą niezawodności swych jednostek, Tost ujawnił, że w dalszej fazie sezonu trzeba będzie poruszyć temat taktycznych wymian kluczowych komponentów.

„Nadejdzie okres, gdy będziemy musieli określić, czy lepiej jest wyruszyć do wyścigu z końca stawki, ale z nową jednostką napędową, czy też korzystać z silnika, który ma przebieg rzędu 3000-4000 kilometrów i po kolejnych dwustu lub trzystu zacznie tracić moc. Zobaczymy. Mogę już jednak powiedzieć, że odbędą się rozmowy na ten temat. Nie wiem kiedy, ale na pewno do nich dojdzie” – wyjaśniał Austriak.

Według Tosta Formuła 1 dokonała szalonego posunięcia pozostając przy limicie trzech silników na sezon. „W ubiegłym roku producenci próbowali przejechać sezon z czterema silnikami, a było mniej wyścigów. W tym roku mamy więcej Grand Prix i mniejszą pulę silników. To szaleństwo. Ferrari było jednak przeciwne wprowadzaniu zmian w przepisach, bo inni producenci chcieli utrzymania limitu czterech silników na sezon. Ferrari sądzi, że ma przewagę z trzema jednostkami. Takie są przepisy i nic na to nie poradzimy. Musimy to zaakceptować, ale nie wiem ile silników będziemy ostatecznie potrzebować”.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
11.01.2019  Toro Rosso STR14 uzyskało homologację FIA
31.12.2018  Toro Rosso wydało ponad 2 miliony euro na naprawy bolidów po kolizjach
27.12.2018  Tost: Byłem zszokowany niskim poziomem wiedzy Hondy na temat bolidu F1
22.12.2018  Yamamoto: Największą zmianą w sezonie 2018 była dobra komunikacja z STR
22.12.2018  McLaren spodziewa się dołączenia Key'a na początku 2019 roku
Tagi:
Toro Rosso
Honda
Tost F.
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Gzehoo92, 12.03.2018 19:31[!]
Czy ja dobrze rozumiem że TR się obawia, że Honda nagle się popsuje?
marvin, 12.03.2018 19:33[!]
@Gzehoo92
to też, ale trzeba też zaplanować, kiedy wprowadzić poprawki do silnika, bo regulaminowo są do tego tylko 2 okazje w roku.
michal132, 12.03.2018 19:46[!]
@Gzehoo92

Honda zmieniała na testach silnik codziennie ;)
marcelo92, 12.03.2018 20:01[!]
Podobno zmieniala, taka informacje podala hiszpanska gazeta AS. Patrzac na rewelacje tej gazety odnosnie tematow pilki noznej mozna powiedzie, ze ta gazeta to poziom polskiego faktu.
michu94, 12.03.2018 20:07[!]
Podobno zmieniała, bo testowali różne specyfikacje, ale tylko w pierwsze turze.
Falarek, 12.03.2018 20:11[!]
Ferrari który jest piewcą "prawdziwej" F1 był za wprowadzeniem takich absurdalnych limitów.
MoNsTeR, 12.03.2018 20:58[!]
Blownjob Honda we ya watin' fo ya
bartoszcze, 12.03.2018 21:37[!]
Jeśli mają się kwalifikować w drugiej połowie stawki, to nawet kar nie zauważą, a możliwość ciśnięcia w wyścigu, kiedy inni będą szanować silniki...
fitipaldi666, 13.03.2018 06:28[!]
A ile kosztuje 1 dodatkowy silnik?
marios76, 13.03.2018 07:00[!]
@fitipaldi666 Dużo mniej, niż praca nad tym, by wytrzymał o połowę większy przebieg bez straty mocy i ryzyka awarii. Gdyby utrzymane obecny limit, lub nieco go zwiększono- to zespoły skupiły by się bardziej na zwiększaniu mocy, a nie ciągle poprawiły jakość by nie zawodzily.
bartoszcze, 13.03.2018 08:08[!]
@fitipaldi666
Jeżeli producent i tak musiałby dostarczyć dodatkowy silnik, bo stary nie wytrzymał siedmiu wyścigów, to kosztuje tyle samo. A patrząc na to ile silników Honda dostarczała McLarenowi...
sneer, 13.03.2018 08:52[!]
Cóż, dawniej było tak, że bolidy stawały w trakcie wyścigu. Teraz "awarie" silnika powodują cofnięcie na starcie. Można i tak.
marios76, 13.03.2018 12:32[!]
@sneer Sporo wzrosla też skutecznosc najlepszych ekip. Wiele sie zmieniło. Powoduje to trudności, zmienia statystyki... Pamietam sezony, gdzie jeden silnik byl na kwalifikacje, drugi na wyscig, a budzety ekip stanowily 10-20% obecnej kasy. Zasoby ludzkie tez byly kilkukrotnie mniejsze. A bolidy F1 i tak najszybsze na świecie ;)
marcelo92, 13.03.2018 20:19[!]
Toro Rosso potwierdziło, że drugi tydzien testów uzywany był tylko jeden silnik. Wiec tak jak pisałem te "niusy" AS-a to można w między bajki włożyć. Teraz hiszpanie pewnie beda puszczać takie wiadomości jak ich kochany Alonso dalej nie posiada maszyny gotowej na zwycięstwa.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca