Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

21.09.2018

Zgłoszenia Pirelli i Hankooka pozytywnie przeszły weryfikację FIA

Wolff: Nie zamierzamy kupować wyścigowych foteli Oconowi i Russellowi

Leclerc pokonał 129 okrążeń pierwszego dnia testów opon

Budkowski: Renault nie jest jeszcze gotowe na walkę z Mercedesem i Ferrari

Monza i Silverstone niepewne organizacji wyścigów F1 po sezonie 2019

20.09.2018

Vettel: Ferrari nie ma powodów do obaw

Verstappen: Red Bull dysponuje obecnie najlepszym bolidem w stawce

Ocon: Nie żałuję swoich decyzji

Dan Ticktum nadal ma szansę na starty dla Toro Rosso w sezonie 2019

GP Rosji stanie się w przyszłości kolejnym nocnym wyścigiem F1?

19.09.2018

Ferrari i Mercedes wezmą udział w nadchodzących testach ogumienia Pirelli

Horner: Vettel wciąż może pokonać Hamiltona w walce o tytuł

Grupa Strategiczna omówi plan standardowych części na sezon 2021

Honda zadebiutuje w Rosji z nową ewolucją jednostki napędowej?

Ferrari nie może jeszcze zadeklarować pozostania w F1 po sezonie 2020

18.09.2018

Pirelli ujawniło selekcję mieszanek ogumienia na GP Rosji

Red Bull powróci w Rosji do starszej specyfikacji silnika Renault

Zanardi: Vettel stracił szansę na wywalczenie tytułu

17.09.2018

Newey: Vettel ma problemy w radzeniu sobie z presją

Ocon spodziewa się pozostania w Force India do końca sezonu

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

Todt: Kierowcy sami prosili FIA o wprowadzenie systemu ochrony kokpitu

Prezes Federacji jest zaskoczony krytycznymi opiniami na temat Halo.
Nataniel Piórkowski, 14 marca 2018, wyświetlenia: 2194<< | lista | T- | T+ | >>
Embed from Getty Images

Prezes FIA – Jean Todt przyznał, że nie rozumie krytycznych opinii kierowców na temat systemu Halo.

Wielu zawodników negatywnie wypowiada się o walorach estetycznych systemu, ochrony kokpitu, który od tego sezonu jest obowiązkowo montowany we wszystkich bolidach Formuły 1.

Kevin Magnussen z Haasa stwierdził, że pałąk bezpieczeństwa jest brzydki i może powodować problemy z widocznością na torach z dużymi zmianami wysokości terenu, na przykład Spa.

„Mają krótką pamięć, bo sami o to prosili” – podkreślił Todt. „16 marca 2015 roku otrzymałem list podpisany przez dyrektorów GPDA: Jensona Buttona, Sebastiana Vettela i Alexa Wurza, wzywający nas do podjęcia decyzji w sprawie systemu ochrony kokpitu. Powiedziałem wtedy: «Jesteśmy, słuchamy»”.

„Natychmiast poprosiliśmy nasz departament techniczny o dokonanie stosownej analizy. Kierowcy wiedzieli o spotkaniu, do jakiego ma dojść i mówili: «Nie bądźcie słabi. Prosimy was, uszanujcie nasze zdanie w kwestii bezpieczeństwa». Postanowiliśmy więc wziąć to pod uwagę. Muszę powiedzieć, że jestem teraz bardzo zaskoczony. Kocham F1, ale nienawidzę tego jednego jej aspektu – są ludzie, którzy nie dotrzymują danego słowa. Moim zdaniem mówimy o największej wartości w życiu: lojalności i dotrzymywaniu słowa. Uszanowaliśmy głos kierowców, a niektórzy o tym zapomnieli. Szkoda, ale nic na to nie poradzimy”.

Zapytany o komentarz szefa działu sportów motorowych Mercedesa -Toto Wolffa, który w ubiegłym miesiącu stwierdził, że gdyby tylko dostał do rąk piłę łańcuchową natychmiast odciąłby z bolidu pałąk ochronny, Todt stwierdził: „Nie będę na to reagował. To dziecinna gierki. Kocham F1 i wszyscy powinniśmy kochać F1. Wydaje mi się, że czymś bardzo nieodpowiednim jest publiczne negowanie czegoś, co właśnie wprowadziliśmy. Konstruktywna krytyka jest bardzo dobra, bo dzięki niej można osiągnąć postępy. Publiczna krytyka nie służy jednak dobru sportu. Nie widzę w niej żadnej wartości”.

„Jestem zszokowany tym, że niektórzy ludzie mówią, iż sporty motorowe muszą być niebezpieczne i jeśli dojdzie do śmiertelnego wypadku to trudno, tak bywa. Dlaczego nie mielibyśmy chronić życia? W naturze ludzkiej zakorzeniona jest duża oporność na zmiany, jednak wyobraźmy sobie tylko: Co by było jeśli doszło do incydentu, którego można byłoby uniknąć, gdybyśmy mieli Halo?” – podsumował Francuz.
Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
10.09.2018  Todt: Marchionne coraz bardziej pozytywnie oceniał przyszłość F1
07.09.2018  Todt nie ma nic przeciwko planom powiększania kalendarza F1
06.09.2018  Todt: Mówienie, że F1 mogłaby przejść na silniki elektryczne to nonsens
05.09.2018  Todt: W sezonie 2021 w F1 nie pojawią się nowi producenci silników
02.09.2018  Todt niepewny prawa Force India do zachowania nagród finansowych
Tagi:
Todt J.
Halo
FIA
Przepisy

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
rno2, 14.03.2018 13:04[!]
To, że list do FIA podpisało 3 kierowców, w tym 2 którzy aktualnie są na emeryturze, nie oznacza, że wszyscy kierowcy są szczęśliwi z powodu wprowadzenia halo.
Każdy kierowca ma prawo mieć swoją opinię.
grzesiekf, 14.03.2018 13:23[!]
@rno2 nie 3 kierowców, tylko
Cytat :
dyrektorów GPDA
. Inna sprawa, że w połowie 2017 członkami nie byli: Hamilton, Bottas, Verstappen, Stroll, Massa, Wehrlein, Sirotkin, Celis, Raikkonen, Hulkenberg i di Resta.
rno2, 14.03.2018 13:42[!]
@grzesiekf
Ale fakt jest taki, że każdy z tych 3 dyrektorów jest/był kierowcą F1. I jak sam zauważyłeś, nie każdy kierowca należy do GPDA.
Dlatego nie rozumiem zdziwienia Todta. Chyba nikt nie spodziewał się pełnej jednomyślności przy wprowadzaniu tak radykalnego rozwiązania...
bartoszcze, 14.03.2018 13:44[!]
Cytat grzesiekf :
w połowie 2017 członkami nie byli

W grudniu 2017 członkami byli wszyscy kierowcy kontraktowi.
https://www.bbc.c...rt/formula1/42314309

@rno2
Wurz został wybrany na prezesa przez tych którzy emerytami nie byli.
Sasilton, 14.03.2018 14:40[!]
Jestem przekonany, że gdyby halo było opcjonalne, to nikt by tego nie używał, łącznie z Vettelem.
Większe ryzyko było by pewnie warte utrącenia 0,6s na okrążeniu.
sneer, 14.03.2018 16:13[!]
Ta, będzie obowiązkowe do czasu jak ktoś nie wyjdzie z bolidu po wywrotce. Na szczęście raczej się bolid nie zapali w takiej sytuacji, ale różnie może być.
Falarek, 14.03.2018 17:38[!]
W Indy Car parę lat temu wprowadzili osłony tylnych kół które miały zapobiegać w razie kontaktu z tyłu koło o koło wystrzeliwaniu samochodu w powietrze coś jak Webber w Valencii 2010. Teraz to wycofują mam nadzieję że Halo spotka podobny los.
kumien, 15.03.2018 12:52[!]
Mniejsza z tym kto był, a kto nie był. Nie wierzę, aby przyszli, pokazali klapek typu japonki i powiedzieli, ze taki chcą. Jean rżnie głupa, bo to, że kierowcy chcieli ochrony to wiadomo, ale ostateczny efekt jak ma być to zrobione leżało po stronie FIA i wygląd oraz inne problemy to tylko ich wina.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca