2017 Po raz pierwszy od sezonu 2013 dostaje bolid, który umożliwia włączenie się do walki o tytuł. Za kierownicą SF70H wygrywa na otwarcie sezonu w Australii, natomiast później powtarza tę sztukę w Bahrajnie, Monako oraz na Węgrzech, zdobywając przy tym dwa pole position. Jego głównym rywalem jest Lewis Hamilton, z którym celowo doprowadza do kolizji podczas neutralizacji w Grand Prix Azerbejdżanu, po tym, jak Brytyjczyk gwałtownie wyhamował swój bolid. Po rundzie na Monzy traci prowadzenie w klasyfikacji, natomiast podczas azjatyckich wyścigów mimo konkurencyjnej formy traci masę punktów przez problemy techniczne z bolidem i kolizję z partnerem. W Meksyku ostatecznie Hamilton przypieczętowuje tytuł, a na osłodę pozostaje Vettelowi wygrana w Brazylii oraz wicemistrzostwo. We wrześniu przedłuża kontrakt z Ferrari do 2020 roku.
2016 Mimo hucznych zapowiedzi Ferrari o włączeniu się do walki o mistrzostwa, bolid SF16-H okazuje się być sporym rozczarowaniem. Poprawiona jednostka nie pozwoliła zredukować straty do Mercedesa, a na dodatek Red Bull zdecydowanie poprawił swoją formę i stał się drugą siłą w stawce. Cały sezon okazał się być bardzo pechowy dla Vettela przez częste awarie, kolizje z rywalami czy błędne strategie. Pod koniec sezonu widać wyraźną frustrację tym stanem rzeczy i Vettel zaczyna nie przebierać w słowach w komunikatach radiowych, a także coraz częściej ulega Kimiemu Raikkonenowi. Swój drugi sezon w barwach włoskiej ekipy kończy na czwartym miejscu z dorobkiem siedmiu miejsc na podium oraz 212 punktów.
2015 Decyzja o przejściu do Ferrari okazuje się być strzałem w dziesiątkę. Stajnia z Maranello przygotowuje drugi najszybszy bolid w stawce, natomiast on sam idealnie odnajduje się w nowym środowisku. W barwach Ferrari wyraźnie odżywa i jako jedyny zawodnik w stawce jest w stanie przerwać dominację Mercedesa, wygrywając z jego kierowcami w równej walce podczas Grand Prix Malezji, Węgier oraz Singapuru. Ponadto na Marina Bay udaje mu się zdobyć pole position. W końcowej klasyfikacji plasuje się na trzecim miejscu z dorobkiem 278 punktów.
2014 Po zmianie przepisów z początku nie radzi sobie z nową charakterystyką bolidów Formuły 1. Sensacyjnie zaczyna przegrywać ze swoim nowym zespołowym partnerem, natomiast po raz pierwszy od 2007 roku nie wygrywa ani jednego wyścigu. Nie pojawia się na mecie trzech zmagań z powodu awarii bolidu, a w Stanach przystępuje do rywalizacji z pit lane, po tym, jak skorzystał z całkowicie nowej jednostki napędowej. Jego czteroletnia dominacja została przerwana przez Hamiltona i obecne zmagania ukończył dopiero na piątym miejscu. Decyduje się przedwcześnie zakończyć współpracę z Red Bullem i podpisać trzyletni kontrakt z Ferrari ważny już od 2015 roku.
2013 Sezon 2013 podlega pod jego dyktando, zdobywając już czwarty tytuł mistrza świata. Wygrywa 13 wyścigów, z czego 9 pod rząd, wyrównując rekord Alberto Ascariego z lat 1952-53. Odnosi bardzo kontrowersyjne zwycięstwo w Grand Prix Malezji, gdzie pomimo zakazu od szefa zespołu, wyprzedza Marka Webbera i awansuje na pierwsze miejsce. Zdobywa 397 punktów, a także przedłuża swój kontrakt z Red Bullem do końca 2015 roku.
2012 Po ubiegłorocznej dominacji pozostają już tylko wspomnienia. W Australii startuje z szóstego pola, w Malezji melduje się na mecie jedenasty, a w Chinach odpada podczas kwalifikacji w Q2. Wychodzi na prostą dopiero w Bahrajnie, kiedy to zdobywa pole position, a następnego dnia odnosi zwycięstwo. Na kolejny tryumf musi poczekać aż do Grand Prix Singapuru, które rozpoczęło jego passę czterech zwycięstw z rzędu. Wygrywa trzeci tytuł w karierze różnicą zaledwie trzech punktów.
2011 Przypomina kibicom czasy dominacji Michaela Schumachera w Ferrari. Prowadzi w klasyfikacji generalnej przez cały sezon. Wygrywa aż 11 wyścigów, tylko w 2 nie staje na podium, a tylko w jednym nie dojeżdża do mety. Pobija dziewiętnastoletni rekord Nigela Mansella aż 15 razy stawiając swojego Red Bulla na pierwszym polu startowym. Najbliższego rywala pokonuje różnicą 122 punktów i zostaje najmłodszym w historii podwójnym mistrzem świata.
2010 Pomimo młodego wieku los stawia przed nim szansę ponownej walki o tytuł, dając mu bezkonkurencyjne auto. Podczas sezonowej podróży napotyka na swojej drodze wiele awarii bolidu i własnych błędów, ponadto musi toczyć zacięty bój z partnerem Webberem. Ostatecznie podczas finałowych zawodów w Abu Zabi odnosi triumf i udaje mu się awansować z trzeciej na pierwszą pozycję w klasyfikacji generalnej, tym samym zostaje najmłodszym mistrzem świata Formuły 1.
2009 Dostaje w swoje ręce bardzo konkurencyjny samochód, który z czasem staje się jeszcze bardziej szybki. Daje swojej stajni pierwszy triumf i pole position w Chinach. Potem wygrywa jeszcze 3 razy i walczy o mistrzostwo świata, lecz ostatecznie musi się zadowolić drugim miejscem w klasyfikacji łącznej. Poza tym udaje mu się wygrać pojedynek z zespołowym partnerem Markiem Webberem.
2008 Pierwszy pełny sezon w F1 rozpoczyna od 4 nieukończonych wyścigów. Potem idzie mu zdecydowanie lepiej, co w dużej mierze spowodowane jest rosnącym tempem jego auta. Weekend na torze Monza jest w jego wykonaniu nieprawdopodobny. Dominuje zarówno w sobotę, jak i niedzielę na mokrym torze i zostaje najmłodszym w historii zwycięzcą zawodów F1. W sumie zdobywa 35 punktów, co daje mu świetną 8 pozycję w klasyfikacji generalnej. W nagrodę za swoją postawę dostaje angaż w seniorskiej ekipie Red Bulla.
2007 Podczas GP USA w wieku 19 lat zalicza wyścigowy debiut w F1, zastępując kontuzjowanego Roberta Kubicę za sterami bolidu BMW Sauber. Na torze Indianapolis zajmuje 8 lokatę. Od wyścigu na Węgrzech reprezentuje już barwy ekipy Toro Rosso i regularnie uczestniczy w zawodach. Systematycznie przegrywa z zespołowym kolegą Vitantonio Liuzzim, jednak podczas deszczowego GP Chin niespodziewanie zdobywa wyśmienite 4 miejsce, co jest najlepszym rezultatem jego stajni w tym sezonie. Pozostaje w STR na następny rok.
2006 Kolejny rok w F3 Euro Series. Udaje mu się zdobyć 2 miejsce - tuż za zespołowym kolegą Paulem di Restą, w sumie wygrywa 4 razy. Gościnnie rywalizuje również w World Series by Renault, gdzie odnosi jedno zwycięstwo. Podczas wyścigu tej serii na torze Spa odłamek innego samochodu niemal odcina mu palec, ale kontuzja szybko zostaje wyleczona. Vettel od Grand Prix Turcji zostaje piątkowym testerem zespołu BMW Sauber F1 Team. Podczas treningów osiąga bardzo dobre czasy okrążeń.
2005 Przenosi się do Formuły 3 Euro Series, gdzie reprezentuje zespół Mucke Motorsport. Nie udaje mu się zwyciężyć w żadnych zawodach, mimo to gromadzi 64 punkty i 6 razy wizytuje na podium, co pozwala mu uplasować się na 5 pozycji w klasyfikacji generalnej i zostać najlepszym debiutantem roku. Za zeszłoroczne zdobycie tytułu mistrza w niemieckiej Formule BMW odbiera nagrodę w postaci pierwszej jazdy bolidem F1 na torze Jerez. Dostaje do dyspozycji Williamsa-BMW FW27.
2004 Kolejny rok w Formuła ADAC BMW. Tym razem kompletnie dominuje nad konkurencją, wygrywając 18 z 20 wyścigów, zdobywając 15 pierwszych pól startowych i 16 najszybszych okrążeń.
2003 Przesiada się do bolidu i rozpoczyna starty w niemieckiej Formule BMW. Po odniesieniu 5 triumfów zostaje wicemistrzem serii i najlepszym zawodnikiem wśród debiutantów.
2002 Zajmuje 6 lokatę w kartingowych mistrzostwach Europy seniorów.
2001 Najlepszy sezon w kartingu. Sięga po mistrzostwa Niemiec i Europy juniorów, zdobywa również Kartingowy Puchar Monako Juniorów. Ponadto wygrywa prestiżowe zawody w hali Paryż-Bercy.
1995 Rozpoczyna swoją karierę na gokarcie. Do 2000 roku zdobywa wiele tytułów najpierw wśród juniorów, potem seniorów.