Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

24.06.2018

Gasly i Ocon zostali ukarani reprymendami

Vasseur: Plotki o Leclercu w Ferrari to miły problem

Vettel: Kolizja z Bottasem była wynikiem mojego błędu

Lauda: Kara 5 sekund nałożona na Vettela była zbyt łagodna

Ocon: Już po kolizji z Grosjeanem wiedziałem, że będę musiał się wycofać

GP Francji: najszybsze okrążenia wyścigu

GP Francji: wyniki wyścigu

Lewis Hamilton wygrał wyścig o Grand Prix Francji

De Vries wygrywa niedzielne zawody F2 na torze Paul Ricard

Illot odnosi pierwsze zwycięstwo w GP3 podczas dzisiejszego sprintu

Brown: McLaren chce zatrzymać Alonso w Formule 1

Rozmowy ws. przyszłości GP Wielkiej Brytanii rozpoczną się w poniedziałek

Grosjean nie potrafi wyjaśnić kraksy z kwalifikacji

Red Bull: Zmniejszony docisk u Verstappena nie wystarczył

Alonso robi "wszystko co możliwe" w obliczu "katastrofy" McLarena

23.06.2018

Russell wygrał główny wyścig F2 na Paul Ricard

Hamilton i Vettel chwalą Leclerca za ósme pole startowe do GP Francji

GP Francji: wyniki kwalifikacji

Hamilton najszybszy w kwalifikacjach do Grand Prix Francji

Force India ukarane grzywną za incydent z odpadnięciem koła

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA zaprezentowała nowy standard kasku

Jego stosowanie będzie obowiązkowe w F1 od sezonu 2019.
Nataniel Piórkowski, 6 czerwca 2018, wyświetlenia: 5744<< | lista | T- | T+ | >>

FIA zaprezentowała nowy, zaawansowany techniczne projekt kasku, którego stosowanie będzie obowiązkowe w Formule 1 od sezonu 2019.

Nowy projekt kasku jest wynikiem dekady badań, mających na celu stworzenie najwyższego standardu, do którego przed startem nadchodzących mistrzostw świata będą musieli dostosować się producenci, w tym takie firmy jak Stilo, Bell Racing, Schuberth oraz Arai.

Kask w wersji przewidzianej na sezon 2019 zapewnia zaawansowaną ochronę balistyczną, zwiększone możliwości pochłaniania energii oraz rozszerzenie strefy ochronnej kierowców.

Dyrektor do spraw bezpieczeństwa w FIA – Laurent Mekies, powiedział: „Obecne zaawansowane kaski są najbezpieczniejszymi na świecie, ale nowy standard wyniesie je na jeszcze wyższy poziom. To bardzo ważne, że dzięki naszym badaniom ustawicznie dokonujemy postępów w dziedzinie bezpieczeństwa. Właśnie dlatego wymagamy, aby wszyscy producenci podporządkowali się ostrzejszym standardom”.

Zmiany wymuszone wejściem w życie nowego standardu:
• Górna część w obszarze otwarcia wizjera została obniżona o 10 milimetrów, aby zapewnić zaawansowaną ochronę balistyczną w przypadku uderzeń odłamków.
• Rozszerzone obszary ochrony po bokach kasku są kompatybilne z najnowszymi wersjami zagłówków stosowanych w bolidach jednomiejscowych oraz samochodach wyścigowych. Dzięki temu energia jest kierowana dokładnie w kierunku zagłówków.
• Konstrukcja skorupy kasku została wykonana przy zastosowaniu zaawansowanych materiałów kompozytowych – jest nie tylko wytrzymała, ale również odporna na zgniecenia i przebicia.
• Testy będą wykonywane przy zmiennych prędkościach zderzeniowych.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
24.06.2018  Gasly i Ocon zostali ukarani reprymendami
23.06.2018  Force India ukarane grzywną za incydent z odpadnięciem koła
23.06.2018  Kierowcy F1 domagają się usunięcia szykany z prostej Mistral
22.06.2018  Whiting odpiera krytykę nawierzchni toru Paul Ricard
12.06.2018  Zespoły F1 otrzymują nową wersję przepisów aero na sezon 2019
Tagi:
FIA
Mekies L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pavlos Le Paul, 06.06.2018 16:57[!]
Jakoś potrzebuję czyjegoś malowania bym mógł to jakoś sobie lepiej porównać z obecnymi.
piro, 06.06.2018 17:10[!]
Czy mi się tylko wydaje czy ten wizjer jest dużo mniejszy niż w obecnym kasku?
Grafii, 06.06.2018 17:22[!]
Eeee no fajny.... rozdadzą jeszcze miecze i tarcze i rycerze pełną gębą (kaskiem) ;)
A tak na serio to nawet piszą ze wizjer miększy o 10mm. Po pomalowaniu pewno różnice będą prawie niezauważalne. Ważne ze bezpieczny.
rno2, 06.06.2018 17:59[!]
Wygląda jak z tandetnego filmu SF :-)
slipstream, 06.06.2018 18:00[!]
Cytat piro :
Czy mi się tylko wydaje czy ten wizjer jest dużo mniejszy niż w obecnym kasku?

Nie wydaje bo jest mniejszy w związku z obniżeniem górnej krawędzi otworu.
marios76, 06.06.2018 18:17[!]
@piro Sporo mniejszy.
@Grafii Mi tez sie kojarzy z rycerskim hełmem ;)
Podobno wizjer wytrzymuje uderzenia posisku z V=500km/h
Kazik, 06.06.2018 18:23[!]
Liczy się idea. Skoro mówią, że kilka miesięcy testowali to chyba dobrze, że nie robią tego z nudów tylko w słusznym celu.
marios76, 06.06.2018 19:13[!]
@Kazik Tu halo, tu mniejszy wizjer, moze lepiej kierowce w puszke i peryskop jak w czolgu, bo niektorzy naprawde bolidow nie widza ;)
Europejczyk, 06.06.2018 20:39[!]
Wygląda jak kask Power Rangers :)
DBR, 06.06.2018 20:56[!]
Cytat marios76 :
Podobno wizjer wytrzymuje uderzenia posisku z V=500km/h


Niemożliwe by wytrzymywał tylko kulki z procy !!! Byle słaby pocisk z pistoletu jest wystrzeliwany z prędkością 300-400 ale m/s - to ponad dwukrotnie więcej niż 500km/h . Aha i okulary strzeleckie Peltora za śmieszne pieniądze tyle wytrzymują :-P
szajse, 06.06.2018 22:53[!]
A po co w ogóle ten wizjer? Najsłabsze ogniwo i je trzeba wyeliminować żeby było jeszcze bezpieczniej. Cały kask zabudowany i bez wizjera. Niech kierowcy mają przed oczami obraz wyświetlany na ekranie lcd czy co teraz jest hi-end przekazującym obraz z kilku kamer. Lepsze kąty, wyższa pozycja i widoczność, można dodać kierowcy guzik by sobie przełączył na widok termo lub oglądnął film dvd podczas przejazdu przez 2 kilometrową prostą lub podczas nudnego gp. No fakt, może nawalić bezprzewodowy przekaz na linii kamery-kask (XXI wiek a nie potrafią utrzymać kontaktu radiowego podczas wyścigu) i może być trochę niewesoło gdy przy 300km/h przed oczami zamiast toru ukaże się "walka mrówek".
Ralph1537, 07.06.2018 01:20[!]
wygląda jak z gwiezdnych wojen
mbwrobel, 07.06.2018 01:50[!]
@szajse - jakby mu ping podskoczył, to jeszcze byłby gotów w Bahrajnie swój indywidualny wyścig pojechać - o ile oczywiście zamiast na pustynię* nie trafiłby w jakiś hotel... ;D

PS:
Nie sprawdzałem otoczenia toru, ale skoro piasku jest dużo, to pewnie jest gdzieś w okolicy pustynia.

Jeszcze kilka nowatorskich wynalazków w kierunku bezpieczeństwa i będziemy mieli wyścigi superkierowców ścigających się na superkomputerach w supergrze F1-20xx. "I Ty możesz być jak mistrz! Wrum-wrum."

A tak na poważnie - nie wiem, czy zmniejszenie pola widzenia wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo.
Gszegosz, 07.06.2018 02:00[!]
kuba, 07.06.2018 08:51[!]
Ten centymetr na górze i tak był wykorzystywany na pasek z przestrzenią reklamową więc pole widzenia raczej nie ucierpiało.
jpslotus72, 07.06.2018 14:23[!]
Nowy kask zadebiutuje w pierwszym wyścigu na torze pod Grunwaldem... ;)
Co na to kierowcy? (znaczy się na ten kask, nie na moje głupie teksty)
Aeromis, 07.06.2018 14:51[!]
Tak po polsku to pechowa nazwa marki "Bell (dzwon) Helmets". Mam nadzieję, że serce dzwonu - tj głowa nie będzie się w nim telepać jak w prawdziwym dzwonie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+

  Dodanie nowego komentarza
Musisz być zalogowany, aby móc pisać komentarze. Skorzystaj z formularza w lewym górnym rogu strony.
Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca