Uwaga: Otworzyłeś tę stronę z innego adresu, niż zalecany i z tego powodu możesz doświadczyć problemów z logowaniem.

Prawidłowy adres serwisu Wyprzedź Mnie! to www.f1wm.pl (dopuszczalne jest też bez www. z przodu)
F1 2018Australia Bahrajn Chiny Azerbejdżan  Hiszpania Monako Kanada Francja Austria Wielka Brytania Niemcy Węgry Belgia Włochy Singapur Rosja Japonia USA Meksyk Brazylia Abu Zabi
  Logowanie (serwis)
Użytkownik:Hasło:
 
Rejestracja
 
  Typ wiadomości
Wyszukiwarka wiadomości

  Najnowsze wiadomości

15.10.2018

Gelael weźmie udział w treningu w Austin z Toro Rosso

Whiting: Nie ma planów, aby opóźnić wprowadzenie nowych przepisów

Mick Schumacher podejmie wkrótce decyzję ws. programu na sezon 2019

Prost: Obecne przepisy dotyczące ogumienia to absurd

Arrivabene: Vettel prędzej czy później zdobędzie tytuł dla Ferrari

Vandoorne rozpocznie starty w Formule E

13.10.2018

Ocon znajduje się na liście kandydatów na kierowcę Williamsa

Grosjean: Nawet przez moment nie obawiałem się o przyszłość w F1

Russell: Rozmowy z Williamsem rozpoczęły się przed GP Niemiec

12.10.2018

Bolidy zostaną wyposażone w dodatkowe oświetlenie od 2019 roku

Światowa Rada oficjalnie zatwierdziła kalendarz na sezon 2019

Tost: Mamy coraz mniej czasu na ustalenie nowych przepisów F1

Verstappen nie otrzymał zgody na przetestowanie motocykla MotoGP

George Russell zostanie kierowcą Williamsa w sezonie 2019

Prost: F1 powinna uprościć przepisy

11.10.2018

Stroll: Schumacher mógłby przejść do Formuły 1 bezpośrednio z F3

Gasly: Odejście Key'a zaszkodziło Toro Rosso

Wehrlein w pełni skupia się na powrocie do F1

Grosjean: Formuła 1 jest zbyt przewidywalna

10.10.2018

Saward: Kubica dysponuje wsparciem na poziomie 10 milionów dolarów

Więcej wiadomości

  Archiwum 2018
PnWtŚrCzPiSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930
2018  |  2017  |  2016  |  2015
2014  |  2013  |  2012  |  2011
2010  |  2009  |  2008  |  2007
2006  |  2005  |  2004  |  2003
2002  |  2001  |  2000  |  1999

FIA zaprezentowała nowy standard kasku

Jego stosowanie będzie obowiązkowe w F1 od sezonu 2019.
Nataniel Piórkowski, 6 czerwca 2018, wyświetlenia: 6189<< | lista | T- | T+ | >>

FIA zaprezentowała nowy, zaawansowany techniczne projekt kasku, którego stosowanie będzie obowiązkowe w Formule 1 od sezonu 2019.

Nowy projekt kasku jest wynikiem dekady badań, mających na celu stworzenie najwyższego standardu, do którego przed startem nadchodzących mistrzostw świata będą musieli dostosować się producenci, w tym takie firmy jak Stilo, Bell Racing, Schuberth oraz Arai.

Kask w wersji przewidzianej na sezon 2019 zapewnia zaawansowaną ochronę balistyczną, zwiększone możliwości pochłaniania energii oraz rozszerzenie strefy ochronnej kierowców.

Dyrektor do spraw bezpieczeństwa w FIA – Laurent Mekies, powiedział: „Obecne zaawansowane kaski są najbezpieczniejszymi na świecie, ale nowy standard wyniesie je na jeszcze wyższy poziom. To bardzo ważne, że dzięki naszym badaniom ustawicznie dokonujemy postępów w dziedzinie bezpieczeństwa. Właśnie dlatego wymagamy, aby wszyscy producenci podporządkowali się ostrzejszym standardom”.

Zmiany wymuszone wejściem w życie nowego standardu:
• Górna część w obszarze otwarcia wizjera została obniżona o 10 milimetrów, aby zapewnić zaawansowaną ochronę balistyczną w przypadku uderzeń odłamków.
• Rozszerzone obszary ochrony po bokach kasku są kompatybilne z najnowszymi wersjami zagłówków stosowanych w bolidach jednomiejscowych oraz samochodach wyścigowych. Dzięki temu energia jest kierowana dokładnie w kierunku zagłówków.
• Konstrukcja skorupy kasku została wykonana przy zastosowaniu zaawansowanych materiałów kompozytowych – jest nie tylko wytrzymała, ale również odporna na zgniecenia i przebicia.
• Testy będą wykonywane przy zmiennych prędkościach zderzeniowych.


Ostatnie pokrewne tematy: (wyszukaj wszystkie)
12.10.2018  Bolidy zostaną wyposażone w dodatkowe oświetlenie od 2019 roku
12.10.2018  Światowa Rada oficjalnie zatwierdziła kalendarz na sezon 2019
12.10.2018  Tost: Mamy coraz mniej czasu na ustalenie nowych przepisów F1
09.10.2018  Whiting: Sensory baterii nie mają związku ze spadkiem formy Ferrari
07.10.2018  Alonso: Moja kara pokazuje jak w złej sytuacji znajduje się F1
Tagi:
FIA
Mekies L.

  Komentarze  
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Pavlos Le Paul, 06.06.2018 16:57[!]
Jakoś potrzebuję czyjegoś malowania bym mógł to jakoś sobie lepiej porównać z obecnymi.
piro, 06.06.2018 17:10[!]
Czy mi się tylko wydaje czy ten wizjer jest dużo mniejszy niż w obecnym kasku?
Grafii, 06.06.2018 17:22[!]
Eeee no fajny.... rozdadzą jeszcze miecze i tarcze i rycerze pełną gębą (kaskiem) ;)
A tak na serio to nawet piszą ze wizjer miększy o 10mm. Po pomalowaniu pewno różnice będą prawie niezauważalne. Ważne ze bezpieczny.
rno2, 06.06.2018 17:59[!]
Wygląda jak z tandetnego filmu SF :-)
slipstream, 06.06.2018 18:00[!]
Cytat piro :
Czy mi się tylko wydaje czy ten wizjer jest dużo mniejszy niż w obecnym kasku?

Nie wydaje bo jest mniejszy w związku z obniżeniem górnej krawędzi otworu.
marios76, 06.06.2018 18:17[!]
@piro Sporo mniejszy.
@Grafii Mi tez sie kojarzy z rycerskim hełmem ;)
Podobno wizjer wytrzymuje uderzenia posisku z V=500km/h
Kazik, 06.06.2018 18:23[!]
Liczy się idea. Skoro mówią, że kilka miesięcy testowali to chyba dobrze, że nie robią tego z nudów tylko w słusznym celu.
marios76, 06.06.2018 19:13[!]
@Kazik Tu halo, tu mniejszy wizjer, moze lepiej kierowce w puszke i peryskop jak w czolgu, bo niektorzy naprawde bolidow nie widza ;)
Europejczyk, 06.06.2018 20:39[!]
Wygląda jak kask Power Rangers :)
DBR, 06.06.2018 20:56[!]
Cytat marios76 :
Podobno wizjer wytrzymuje uderzenia posisku z V=500km/h


Niemożliwe by wytrzymywał tylko kulki z procy !!! Byle słaby pocisk z pistoletu jest wystrzeliwany z prędkością 300-400 ale m/s - to ponad dwukrotnie więcej niż 500km/h . Aha i okulary strzeleckie Peltora za śmieszne pieniądze tyle wytrzymują :-P
szajse, 06.06.2018 22:53[!]
A po co w ogóle ten wizjer? Najsłabsze ogniwo i je trzeba wyeliminować żeby było jeszcze bezpieczniej. Cały kask zabudowany i bez wizjera. Niech kierowcy mają przed oczami obraz wyświetlany na ekranie lcd czy co teraz jest hi-end przekazującym obraz z kilku kamer. Lepsze kąty, wyższa pozycja i widoczność, można dodać kierowcy guzik by sobie przełączył na widok termo lub oglądnął film dvd podczas przejazdu przez 2 kilometrową prostą lub podczas nudnego gp. No fakt, może nawalić bezprzewodowy przekaz na linii kamery-kask (XXI wiek a nie potrafią utrzymać kontaktu radiowego podczas wyścigu) i może być trochę niewesoło gdy przy 300km/h przed oczami zamiast toru ukaże się "walka mrówek".
Ralph1537, 07.06.2018 01:20[!]
wygląda jak z gwiezdnych wojen
mbwrobel, 07.06.2018 01:50[!]
@szajse - jakby mu ping podskoczył, to jeszcze byłby gotów w Bahrajnie swój indywidualny wyścig pojechać - o ile oczywiście zamiast na pustynię* nie trafiłby w jakiś hotel... ;D

PS:
Nie sprawdzałem otoczenia toru, ale skoro piasku jest dużo, to pewnie jest gdzieś w okolicy pustynia.

Jeszcze kilka nowatorskich wynalazków w kierunku bezpieczeństwa i będziemy mieli wyścigi superkierowców ścigających się na superkomputerach w supergrze F1-20xx. "I Ty możesz być jak mistrz! Wrum-wrum."

A tak na poważnie - nie wiem, czy zmniejszenie pola widzenia wpłynie pozytywnie na bezpieczeństwo.
Gszegosz, 07.06.2018 02:00[!]
kuba, 07.06.2018 08:51[!]
Ten centymetr na górze i tak był wykorzystywany na pasek z przestrzenią reklamową więc pole widzenia raczej nie ucierpiało.
jpslotus72, 07.06.2018 14:23[!]
Nowy kask zadebiutuje w pierwszym wyścigu na torze pod Grunwaldem... ;)
Co na to kierowcy? (znaczy się na ten kask, nie na moje głupie teksty)
Aeromis, 07.06.2018 14:51[!]
Tak po polsku to pechowa nazwa marki "Bell (dzwon) Helmets". Mam nadzieję, że serce dzwonu - tj głowa nie będzie się w nim telepać jak w prawdziwym dzwonie.
Strony  •  1 Odśwież T- T+
Komentowanie tej wiadomości zostało zablokowane  |  Forum Wyprzedź mnie!





F1WM.plAktualności, Newsy i wyniki w WAP
Testy, Artykuły, Słowniczek pojęć F1, Sondy
Katalog www, Kuba Giermaziak, Karol Basz
Baza danych F1Sezony, Statystyki, Kierowcy, Zespoły, Tory, Bolidy, Silniki, Konstruktorzy bolidów, Dostawcy silników, Dostawcy opon
Robert KubicaAktualności, Profil kierowcy, Osiągnięcia, Daniele Morelli (menedżer), Statystyki kierowcy, Historia startów z BMW
Inne serieAuto GP, DTM, Mistrzostwa Europy F3, FR3.5, GP2, GP3, GT Series, WEC, IndyCar, Supercup, WTCC
 
  •   ISSN 2080-4628   •   Serwis poświęcony F1 i innym seriom wyścigowym   •   Istnieje od 1999 roku   •   Wszelkie prawa zastrzeżone
Kanał RSS  •  Redakcja serwisu Wyprzedź Mnie!  •  Informacja o prawie autorskim i polityka prywatności  •  Reklama i współpraca